Friday, October 23, 2009

Siri bercakap dengan penari kecil.

Malam tadi. Lokasi, tembok 2 kaki rumah sebelah. Ala...yang biasa ada dekat tepi pagar.

Gua bersila. Sambil menikmati embun malam. Seluar pendek petak-petak biru-kuning-putih. T-shirt biasa yang gua kerat lengan. Uniform untuk tidur.

"Berapa percent dah lu kenal gua skang ni?" tanya gua.

"Errmmm...banyak." jawap Si Penari Kecil.

"Banyak tu berapa? 40? 50? 80?" gua buat garang.

"60%" jawapnya tegas.

Gua dah bayangkan dia dalam court jerit, "Saya bantah yang arif!" Ngeri juga gua.

"Banyak tu." gua beritahu.

"Ye la. Wa dah khatam dah page lu tu." terang dia.

"Pergghh...kalau macam tu, dalam dunia ni, lu agak la kan, berapa orang gadis yang dah kenal gua sebanyak 60% dengan baca page gua sampai khatam?"

"Banyak la kot."

"Lu terasa macam kawan dengan Mawi tak? Muahahaha!"

Settle.

11 comments:

Cik-Gie said...

oh jadi selama ni kau lah mawi yang sebenarnya?

phish said...

mcm gampanggg

siggplus said...

lu mawi yang ada gambar bogel tu ke?

settle.

l.i.f.e said...

perasan glemer habis ah tu? :))

Dewajiwa said...

ah..
nak kalis perasaan lah tu main lu-gua dengan orang tersayang. cit..

ophy said...

85. =)

Rembo said...

cikgie - haah.

phish - ;)

sigg - haah. belambak. nak?

life - hai. lama tak nampak!

dewa - kita orang mmg gini.

ophy - wow, yeke?

laki cikgu kimia said...

pegi berubat cepat. bahye lu skang nih

l.i.f.e said...
This comment has been removed by the author.
l.i.f.e said...

adehhh...demmmm...malu nya silap komen kat sini plak.
syhhhh :P

Rembo said...

biasala tu. sedangkan lidah lagi tergigit. Eh, lain macam!