Wednesday, November 10, 2010

Production line [II]

Gua duduk kat atas bangku besi. Dalam changing room. Jumpsuit baru pakai yang belah kaki. Belah badan gua tak pakai lagi. Clean room booties pun baru sarung. Belum zip habis.

Termenung. Mengenangkan hala tuju mesin gua dan juga ba...err...maksud gua jurutera jurutera customer gua yang backstabber.

Tiba tiba,

"Hang ada sini sampai bila weh?" tanya Syukri, budak praktikal.

"Sampai Jumaat ni kot." gua balas sambil senyum paksa, "Apsal?"

"Esok malam boleh la main."

"Futsal?" gua minta kepastian. Kot kot main yang dimaksudkan lain, susah juga nanti.

"Iya lah. Aku tengok gaya kau macam terrer je main."

"Hmmm..."

"Jom ah. Muka dah macam Shukor Adan aku tengok kau ni."

"Gua. Syukur Adan. Kah kah kah."

Dalam hati gua, "Otak dia Shukor Adan!"

No comments: