Wednesday, April 06, 2011

06042011

"Nanti, bila lu dah ada basikal, hari hari lu ngadap basikal lu. Tengah tengok TV pun akan toleh basikal lu."

Kawan gua pesan.

Mula mula, gua macam,

"Takkan-lah sampai macam tu sekali kot."

Hakikatnya, memang iya!

Standard rumah bujang, mana ada meja makan dan sofa bagai. Jadinya, gua akan makan cereal kat tangga time sarapan sebelum pergi kerja. Dan tangga ini akan menghadap ke parking basikal basikal yang ada kat dalam rumah gua.

Sebelum pergi kerja tengok basikal sambil makan cereal.

Balik rumah lepas kerja, lepas gantung kunci kereta kat tangga, sebelum naik, nampak basikal dulu. Cuit basikal.

Nak turun makan malam, turun turun nampak basikal dulu, pegang pegang brek basikal dulu.

Ini memang kerja gila. Mana mana yang ada basikal pun sama. Tak kira dari Johor, Melaka, Pahang atau Penang. Semua gua dah tanya. Jawapan dia sama.

Basikal, basikal dan basikal.

Semalam petang, lepas gua sampai rumah dari office, letak beg dalam bilik, tukar baju dan seluar, isi air dalam botol, pakai kasut, naik basikal dari dalam rumah, terus turun bukit depan rumah.

Kerja gila.

Semalam malam, lepas balik dari keluar makan malam, basikal dah bersih lepas basuh lepas kayuh petang balik kerja, rasa turn ON nak kayuh membuak buak, naik basikal dari dalam rumah, terus turun bukit depan rumah.

Kerja gila.

Tapi, apa hal badan gua tak sedap sedap macam Anuar Manan lagi ni?

No comments: