Wednesday, October 20, 2010

Penang II.

Gua duduk kerusi penumpang. Ala ala stoned and high. Akibat selsema dan tak sedap badan. Sendi sendi rasa sakit. Belikat macam rasa tak original. Rasa macam nak demam.

Perjalanan pulang ke Kelumpo baru lepas tol Juru.

Berpuluh kilometer kemudian, di sempadan Perak - Pulau Pinang. Ngam ngam sampai papan tanda sempadan warna hijau, gua cuit driver. Kemudian tunjuk ke arah papan tanda.

Dengan tak semena-mena driver turunkan tingkap,

"Babai Penang!!!" jerit driver ke arah luar.

"Apahal?" gua macam terkejut.

"Saja. Gua bye bye kan nasi kandar Makbul, Roti Nan Kapitan dengan kari kedai tepi laut. Sedih juga." jawap driver.

"Oowh.."

Selang beberapa saat, dua dua orang dalam kereta hitam ketawa terbahak bahak tak ingat dunia.

Inside joke.

3 comments:

.Gha A. said...

lu dah pindah kolumpo ke bo?

semoga cepat sembuh.

Eamy said...

saya tengah bermeditasi
Coldplay-Fix You
macam biasa-biasa

Rembo said...

gha - Umah gua mmg kelumpo aaa. Penang tu outstation.

eamy - haha. Fav song bila tgh down+emo.