Friday, October 01, 2010

Siri Bercakap dengan Big Boss.

Rabu lepas. Gua sampai pejabat dengan kadar yang ngam ngam. Tak lambat sangat, tak cepat sangat.

Masih ada masa pekena Dunhill Light sebatang depan pejabat sambil sambil gua perdengar burung burung berkicauan riang. Sesekali bunyi hon kereta tengah layan jem, potong stim aman gua pagi tu juga.

Tengah gua sedap tarik, gua nampak satu Toyota Camry. 7789 nombor 'plet'nye.

"Aduh...time gini pulak sampainya big boss gua ni." bisik hati kecil gua yang mula tak keruan.

"Morning." tegur bos gua sebaik keluar kereta yang betul betul di'park' depan pintu pejabat dan juga betul betul depan gua itu jam.

Nak gua padam rokok cepat-cepat lepas tu lari, nampak sangat tak steady. Jadinya, gua stay.

"Morning boss." balas gua sambil bagi senyuman paling manis dalam dunia.

"Hmm...enjoying 'breakfast' eh?" tegur boss gua sambil angkat beg kulit kerja dari bonet kereta.

"heh heh heh." gua mampu balas sindiran boss gua dengan sengih.

Beberapa saat lepas tu, gua dah dengar bunyi besi pintu pejabat gua bergesel, menandakan pintu pejabat gua nak tertutup.

"Bo, see me right after finish your breakfast ya!" kata boss gua sambil jengah kepala keluar sambil senyum senyum.

"Err..ok boss." jawap gua, "Ha..kan dah kena!" kata diri gua yang sebelah lain.

...bersambung...

No comments: