Tuesday, February 19, 2008

Itulah dia.

dah seminggu aku kat kampung. Sekadar duduk berehat di rumah. Melakukan kerja rumah secara sambilan. itu pun kadang-kadang. Selebihnya aku penuhi dengan tidur dan mencari peluang.

Mencari peluang. mungkin peluang untuk bekerja atau peluang berniaga. Untuk kedua-dua ini masih memerlukan sesuatu yang sangat penting. Duit a.k.a wang atau apa sahaja kata ganti nama bagi not kertas yang bernilai itu.

Itulah sebabnya aku masih tak berbuat apa-apa. masih menunggu sehingga hujung bulan untuk mendapatkan duit. Banyak perkara yang melibatkan kemasukkan duit dalam kepala aku tertangguh akibat menunggu hingga hujung bulan.

Biarlah orang kata aku kutu berahak ke, kutu lepak ke. Korang ingat aku peduli? Kalau asyik nak ikut orang cakap apa je, sampai bila pun tak kemana. Janji aku ada perancangan aku sendiri.

Aku diberhentikan daripada kerja. Ini cukup buat aku rasa tertekan. Bukan masalah aku. Bukan aku ada masalah disiplin atau cara kerja yang lemah atau malas. Hakikat yang hakiki adalah bos aku dah takde kerja untuk aku. Takde projek dah. So, no point or any reason to keep me as a service person.

So, got my point aren't you?


****

Malam minggu yang amat memalukan buat aku. Esok pagi-nya komputer yakni sumber aku berhibur rosak. Dapat text yang berbunyi "Apa macam Arsenal?" daripada seorang rakan yang bukan kaki bola sangat.

Cukup memedihkan. Perasaaan malang terus menyelubungi sampai hari ini. Aku rasakan semua pihak atau benda dalam dunia ini masih belum memihak kepada aku. Kalau ada pun, mungkin sekadar menjaga hati. Tak ikhlas.

Still can get my point, aren't you?

1 comment:

Anonymous said...

eheh arsenal..serbuk meriam kau dah abis ke?