Thursday, July 22, 2010

Penang - Day 122

Sedar tak sedar gua dah seratus dua puluh dua hari mencari sesuap nasi di Negeri-Kari-Sedap. Sepanjang seratus dua puluh dua hari ini juga macam macam gua beli untuk gembirakan hati gua yang sunyi.


Ni semua salah kutu ni. Dia punca gua terjebak semula secara giat dalam arena bundle. Ni giat bukan main main punya giat. Tahap kena selongkar setiap minggu. Kalau tak selongkar, boleh terkebil kebil pandang siling sambil tangan kat dahi sebelum tidur.

Ni separuh, separuh lagi gua dah masuk dalam beg balik kampung gua time gua kemas kemas nak balik Rumah Atas Bukit esok petang lepas kerja.

Gua saja beli banyak banyak, buat koleksi. Kalau gua bosan, gua jual kat Mudah. Simple as ABC.

Ni pulak gua saja saja beli untuk masa depan. Mana tahu gua dah tua nanti, dah tak kerja, makan duit pencen dengan duit anak anak, anak anak jauh, cucu cucu lawat time cuti sekolah je, bini dah tidur, nak 'membajak' tanah pun dah tak larat, gua duduk la dalam mini perpustakaan gua baca buku buku ni sambil sebelah gua ada kopi 'O' cap Kapal Api versi yang ke berapa ratus pun gua tak tahu.

5 comments:

jo said...

lu bagi perumpamaan membajak tanah? memang cissss betul...!

iyan said...

gua pulak lu salahkan?
tapi bundle jepun tu memang barang baik ape?

SiGedikDariScotland said...

'membajak'? siod je lu bo.

wehh bila balik pt raja.

|| a - j . E . E || said...

bab berangan memang ko terbaek.. :D

Rembo said...

jo & gha - ada la. Hadis ke firman ke, kalau tak silap gua la.

Iyan - memang terbaik pun.

ajee - takkan baru tau kot. he h ehe