Tuesday, August 03, 2010

Production line [2].

"Lewat balik hari ni?" tanya guard bernama Qahhair.

Antara guard yang baik dengan Rembo di kilang tempat dia mencari rezeki sekarang ni.

Selain baik dengan bos bos besar atau separa besar, baik dengan guard jika berada di tempat baru juga merupakan 'kit of survive' Rembo. Apa apa hal senang 'kawtim'.

"Biasalah. Tolong kawan sikit kat dalam tadi." Rembo jawap perlahan sambil sambil mengerling ke jam G-Shocknya. Dekat dekat 7:30 malam.

"Patut pun dah tak berapa nampak matahari." bisik hati Rembo. "Dah maghrib dah."

Selesai urusan dengan Qahhair, Rembo terus ke kereta. Di hempaskan badan ke kerusi sebelah pemandu yang sudah agak uzur, start kereta hitamnya, ON radio.

Sambil sambil dengar suara Miles Kennedy, Rembo menyalakan Dunhill Light. Kadang kadang, terpejam pejam juga mata Rembo sambil jari kirinya bergerak gerak mengikut 'goreng'an Slash.

Kereta hitamnya di biarkan melahu seketika. Warming up. Tips penjagaan kereta hitamnya yang banyak ragam tapi laju daripada salah seorang pakar dalam menjaga kereta buatan Itali.

Sambil sambil dengar Slash 'goreng', sambil sambil fikirannya melayang ke dalam production line pagi tadi.

"Baru padan dengan muka kau." bisik hati Rembo sambil tersenyum puas.

[,]

"Anything aaa, you just share with me. Even, you no need to share with my guy. Sometimes, in fornt of me, they say different. In front of you, they say different oso." kata mini bos berbangsa Tionghua department tempat gua bekerja.

"But boss..."

"No but but. Come sit sit." Kata mini bos sambil ajak gua duduk atas trunking punya cover.

"Sometimes, I feel not fair to you. Even my guy's mistake. I pun dah fed up with him. There's one thing dia hutang I barang dah lama dah." Kata mini bos sambil muka merah merah. Marah.

Rembo hanya angguk angguk perlahan. Dalam hatinya, dia sedar. Langkah pertama dalam misi Internal Affairnya menunjukkan progress positif.

Itu pun misi yang baru dirancang selepas Rembo tulis entri yang lepas. Misi untuk menjatuhkan seorang jurutera yang berperangai bodoh dan sombong serta berlagak terror dalam semua benda.

[,]

Boleh tahan juga Rembo punya dendam ni. Macam drama Melayu petang petang.

2 comments:

iyan said...

tak rembo la tak dendam...
keh..keh..

.Gha A. said...

gua doakan misi lu tercapai nanti :)