Wednesday, August 25, 2010

Tak sabar [2].

Petang semalam, lepas gua training dua orang technician, gua duduk di meja depan mesin gua. Sambil sambil gua tunggu mesin gua habis grind wafer. Fikiran gua layangkan ke kampung.

"Lambat lagi ke?" tanya seorang operator secara tiba tiba, lalu buatkan gua separa terkejut.

"Lagi dua hari!" konfiden gua jawap.

"Apa yang 2 hari ni bang?"

"Habis kat sini la." gua jawap dengan riak muka steady.

Dekat 2 minit juga operator tu ketawa tak berhenti. Gua jadi blur.

"Orang tanya pasal lain, abang cakap pasal lain plak." terang operator. "Orang tanya pasal mesin, bukan abang kat sini berapa lama lagi." sambungnya lagi.

"Heh heh heh." gua jawap dengan ketawa. "Sekejap lagi, dalam 5 minit."

Malu juga gua petang semalam. Tapi gua buat steady sudah.

Nampak sangat kepala gua sudah berada di King of Parit. Jasad gua je yang ada kat Negeri-Kari-Sedap ni.

No comments: