Sunday, May 23, 2010

Kidal.

Gua agak teruja dengan manusia kidal. Natural character gua. Bila masa gua nampak orang yang belum gua kenal sangat, biasanya gua akan tegur,

"Eh, kidal eh?"

Sebagai topik pertama untuk berbual. Gua pun tak tahu apa yang gua suka sangat dengan manusia kidal ni. Bagi gua macam...err...comel.

Minggu lepas, gua train operator operator pun sama. Bila masa gua nampak ada beberapa yang tulis nota training gua guna tangan kidal, gua rasa teruja.

"Wow, kidal!" sapa gua spontan dan berbaur teruja.

Lalu sapaan gua di balas dengan senyum dan jelingan manja. Senyum tu gua agak la. Sebab, dalam production line mana boleh nampak diaorang senyum ke apa. Semua pakai face mask. Tapi, kerut hujung mata tu buat gua yakin mereka tersenyum.

Ramai juga operator operator yang kidal dalam kilang gua kerja ni. Rasa macam nak mintak nombor terus pun ada perasaan gua itu jam.

[,]

Tengah sedap gua buat kerja dalam bilik hotel, atas meja solek yang menghadap cermin, bersebelahan dengan tingkap yang gua bukak sikit bagi udara masuk, sambil sambil tu gua usha TV.

"Perghh...apahal ramai sangat yang kidal dalam TV ni?" detik hati gua sambil sambil gua buat kerja sambil sambil tengok TV.

Makin gua rasa macam dalam heaven of left-handed. Makin gua teruja.

Semua orang gua tengok kidal. Artis-artis kidal, tukang masak kidal, wartawan kidal.

Gua semakin keliru. Peluh jantan mula nak menitik. Cuak.

[,]

Tap! Tap!

Gua baru sedar. Rupa rupanya gua tengok TV dari cermin depan muka gua. Memang la semua nampak kidal.

Haram betul!

3 comments:

laki cikgu kimia said...

lu kalu tengah cebok jgn tengok cermin pulak. kompius nanti.

Jorji said...

balikla rumah bo..sebelum jadi sasau duduk hotel lamo2.
kekeke

Rembo said...

nas - haram!

ji - gua dah refresh ke KL.