Wednesday, August 18, 2010

Sedar tak sedar.

Sedar tak sedar la, dah seminggu dah puasa. Sedar tak sedar jugak, dah lebih kurang seminggu gua puasa kat Negeri-Kari-Sedap ni. Sedar tak sedar jugak, dah lebih kurang seminggu gua sahur Milo campur Nestum. Sedar tak sedar juga, dah lebih kurang seminggu jugak gua buka puasa ngadap PC layan Mafia Wars.

Sedar tak sedar juga, dah seminggu gua cuba kaedah See No Evil. Selain Hear No Evil dan juga Speak No Evil.

See No Evil adalah salah satu modus operandi gua yang paling gagal gua lakukan sepanjang minggu ini. Nak nak, bila masa gua keluar dari production line, satu minit awal dari waktu break operator operator.

Ini jam, bila gua dah lepas body scanning kat station pertama, gua akan duduk di kerusi besi sejuk dan nyaman untuk pakai stokin semula, pakai kasut semula, lipat jumpsuit baik baik, letak dalam raga plastik yang disediakan pihak kilang.

Waktu yang gua ambil biasanya bergantung kepada beberapa faktor. Kalau gua penat, lebih kurang 4 atau 5 minit juga gua duduk atas kerusi besi yang sejuk dan nyaman tu.

Kalau gua cergas, atau rasa nak terkucil, tak sampai satu minit gua dah settle semua.

Tapi, bila masa waktu operator operator keluar break, mau mau jejak 6 atau 7 minit. Ini jam, mata gua pulak menjalankan proses scanning.

Scan mana yang dah jadi mak orang, mana yang dah mengandung budak 3 bulan, mana yang level technician, mana yang level dah executive, mana yang dari department Die Prep, mana yang dari Wire Bond, mana yang dari Die Attach.

Semua gua scan. Tapi, bila bab operator indo yang level freshie keluar, kaedah See No Evil gua memang totally fail. Mata gua seolah olah tak mampu untuk menerima arahan otak untuk menolak.

Gua pun tak paham apasal dia orang suka pakai baju singkat belah depan dengan belakang.

Haih. Kurang pahala puasa gua beberapa percent.

3 comments:

jo said...

scan habis ke brader...?
peh..

.Gha A. said...

tahan bo tahan. lu balik raya bila?

Rembo said...

jo - tak habis la. ada tinggal belen sikit.

Gha - tak tau lagi. cuti belum apply.