Saturday, August 25, 2007

Love is everywhere

‘Love is in the air.’

Seperti motto kereta mahal berjenama Mini Cooper. Itulah yang boleh aku katakan sebagai status aku sekarang.

Biarkan aku kenalkan korang semua dengan nama A. Agar tiada kekeliruan pada masa depan.

Kali pertama aku melihat, sekitar tahun 2006. Di Bandar Batu Pahat. Dia bersama lelaki yang mempunyai paras rupa fizikal yang boleh aku katakan handsome. Pada tika itulah aku terpaksa merendahkan ego aku untuk menyatakan aku telah jatuh cinta. Ya! Cinta pandangan pertama.

Sekarang, kau ku miliki.

Gadis kelahiran Perak. Yang aku sendiri belum pasti tempat lahirnya. Nanti ade peluang aku tengok Mykad dia ya! Lahir pada 8/2/1982. Rupa paras yang menawan walaupun ukuran badan yang agak straight. Berkulit hitam manis dan mempunyai sedikit manufacturing defect pada belakang badan. Oppsss!!

Aku mula berkenalan rapat dengannya baru kurang lebih 3 bulan yang lepas. Abang aku yang kenalkan. Kawan-kawan dia juga.

Dek kesan daripada sejarah-sejarah aku sebelum ini, tanpa melengahkan masa, lantas aku melamarnya bagi memastikan ia tidak jatuh ke tangan anasir-anasir jahat.

Sebelum ini, jika aku berkenan dengan seseorang, aku cuma memberikan masa yang terlalu lama untuk aku miliki. Barangkali dalam setahun atau lebih. Barulah aku melamarnya untuk menjadi kekasih. Dalam masa setahun inilah aku cuba untuk mengenali seseorang.

Biasanya konsep yang aku cuba jalankan ialah ‘kenal dahulu baru bercinta’. Tapi sekarang aku cuba untuk sebaliknya. Aku rasakan konsep atau fahaman aku yang lepas sudah tidak berkesan. Barangkali cara pemikiran mereka tidak sama dengan aku. Atau dunia ini sudah huru-hara. Haha!!

Tetapi kali ini, aku nekad. Nekad untuk melanggar segala konsep mahupun fahaman aku sebagai seorang Cancerian. Yang mana biasanya dalam soal hati aku akan berpandukan olahan daripada horoskop-horoskop yang telah dilajalankan survey keatasnya.

Ya! Aku memang agak obsess mengikut kata-kata horoskop. Mungkin aku rasa itu agak bertentangan dengan orang lain. Tapi itu adalah aku. Cara aku. Bak kata Duta dalam nyanyiannya ‘Hey! Itu aku! Hey!

So, sekarang, ‘Goodbye lonely world.’ Haha!!

No comments: