Tuesday, May 26, 2009

Quater of love.

Sejak sejak permulaan tahun 2000, gua isytiharkan bulan-bulan pada suku ke dua dalam setiap tahun iaitu antara April, May dan Jun adalah bulan-bulan soal hati untuk gua.

Bulan-bulan yang buat gua rasa bahagia setiap tahun. Bulan-bulan yang gua akan jumpa watak baru dalam hidup gua. Bulan-bulan yang buat gua head over heels sepanjang tahun. Yang buat gua tertonggeng macam nak mati pun ada juga!

[,]

Beberapa minggu lepas, gua dapat teks dari seorang rakan. Membebel dalam sistem yang ringkas itu mengatakan gua berahsia dengannya tentang perkahwinan gua. I was like, WTFF??!

Dia. Seorang yang gua kenal masa gua berkerja di butik mahal BP Mall, bermimpi gua akan perkahwin dengan cinta hati gua 8 Jun 2009. Gua baca teks, gua gelak guling-guling atas lantai bilik (syurga) gua.

Setahu gua, 8 Jun merupakan hari jadi beberapa pemuzik dan juga tokoh dunia. Presiden Suharto, Greg Ginn merupakan guitarist Black Flag dan juga Kanye West.

Mula-mula gua buat tak tahu. Tapi makin dekat dengan tarikh itu, makin berdebar gua. Apa yang gua debarkan pun gua tak tahu.

Yang pasti, gua dah mula macam rasa berdebar nak balik kampung hujung minggu sebelum 8 Jun itu. Rasa kecut perut macam masa nak pergi jumpa doktor buat sunat pun ada sekarang ni!

8 comments:

mynncinonet said...

hahaha...
org pun gelak guling-guling bce entry kamu ni.hahahahg

frH said...

8jun tu ari isnin dowh .. manader org kawen ari isnin .. kecuali kalau lu betul2 nak kawen senyap2 kan ..

kau nk blk kg weekend 8jun tu nk g wedding azoi laa kot .. hahaha ;)

Rembo said...

min - ha ha ha.

frh - adala. rahsia

Rajuna said...

balek jgn lupa sms gua
kalau tak gua pelengkes lu depan wellward lama.

moqh said...

dtg kenduri gua..mana tau ada yg sangkut..

Rembo said...

juna - ha ha ha. ok2 nti ngeteh.

moqh - bg kad la. umah depan mata je pun!

iyan said...

jgn lupa jemput gua...
gua nak dtg pki jersey MU...

Rembo said...

boleh. takde heran la!