Tuesday, February 10, 2009

Now, taking back Sunday.

Gua baru perasan. Bila gua klik dekat kolum Catatan Emosi Gua, baru 2 entri untuk bulan Febuari. Apa sudah jadi? Mungkin gua terlalu sibuk untuk menulis atau gua kekeurangan idea atau privasi gua untuk menulis semakin kurang akibat Service Department yang dahulu di tingkat atas telah tutup untuk sementara waktu berikutan krisis kejatuhan ekonomi.

Sekarang gua menulis, bernukilan di tingkat bawah. Management Department. Ikut la, untung nasib gua duduk dalam meeting room. Tak ada bos. Macam sekarang ini, tika ini, saat ini, gua duduk depan bos. Bos gua kat belakang gua.

Penat gua tegakkan badan gua supaya badan gua yang sasa ini menghalang pemandangan secara terus bos gua kepada monitor PC gua. Bukan apa, gua malas nanti dia tanya gua macam-macam. Gua seganlah nak jawap gua ada blog atau gua nak bersuara, "Boss, I am a part-time writer, actually."

Maklumlah, bos, dalam keadaan kemorosotan ekonomi sebegini, sememangnya kurang kerja. Jadi, akan banyak soalan demi soalan yang tidak berkaitan dengan kerja akan kedengaran. Gua malas nak layan. Nanti dari bab penulisan blog, melarat sampai meracun gua untuk bermain golf.

Apa gila gua yang atlet berlari, menackle, dan merempuh ini di suruh bermain golf? Mahu-mahu patah golf club tu gua kerjakan nanti.

Sebenarnya, gua banyak nak tulis pasal Februari. Terlalu banyak. Nanti gua susun dalam bentuk draf maya dan gua akan terjemahkan dalam bentuk yang terbaik. Satu lagi, dek kesibukan gua sekarang ini, gua baru perasan angka di sebelah kanan bawah sekali itu sudah mencapai lebih 10000. Kalau boleh diconvertkan ke jumlah RM....ish...ish...ish

No comments: