Thursday, February 26, 2009

There is something wrong with me. Maybe.

Semalam. Gua cuti. Macam biasa. Forced leave la. Apalagi. Mula-mula, awal-awal bangun tidur. Tengah hari. Memang seronok. Tak payah redah traffic jammed bagai. Tak payah keluar duit sangat. Relax kat rumah sudah.

Dunia gua aman. Damai. Sesekali terdengar bunyi tangisan bayi dari rumah sebelah. Macam kat kampung perasaan gua itu jam.

Jam pertama. Gua cuma duduk atas sofa. Pandang TV. Layan MTV. Cari mood untuk teruskan kehidupan. Cuaca pula, mendung-mendung panas. Kiranya, panas tak panas sangat. Angin sepoi. Halus je gua rasa.

Masuk jam kedua. Perut gua mula cari pasal. Mintak macam-macam. Bunyi macam ada kugiran Recover perform dalam perut gua.

Selesai buatkan makanan untuk perut gua, gua mula gatal - gatal tangan. Badan tak sedap. Tak boleh duduk diam. Gua rajinkan diri berkemas, mop lantai, sapu habuk, kemas buku-buku gua, lap rak TV gua, bersihkan sampah depan rumah. Semua gua buat.

Berkilat rumah gua. Selipar dan kasut tersusun rapi depan pintu.

Bila tiba jam keempat dari gua bangun tidur. Selesai segala. Gua mula rasa satu macam. Ada satu perasaan bosan yang gila babi timbul dalam diri gua. Perasaan lonely macam bangsat. Gua nak call kawan-kawan, semua kerja. Internet gua masih down. Bil tak berbayar lagi. Celaka!

I felt like so fucking ISA. And alone. And quiet.

Lama-lama, perasaan ini menebal. Sehingga timbul rasa rebel. Semua benda salah, semua benda tak betul.

Bila petang, gua pergi pasar malam. Cari barang sehelai dua. Sampaikan uncle susun kasut dekat stall sebelah bersiul pun gua rasa macam nak sebat. Bukan sebab dia bangsa lain. Tapi, siulan itu buat gua rasa jengkel.

Sampai ke hari ini. Pagi tadi, gua pergi kerja pun marah-marah. Untung gua tak terajang pintu Myvi Hitam lepas Tol Sunway tadi.

Nasib baik menjelang tengah hari, sesuatu telah muncul dan menenangkan gua. Gua berjaya mendapatkan beberapa siri kartun Metalocalypse. Seperti saranan Fakap dalam tulisan Zaman Beavis dan Butthead, South Park...bla..bla...bla

You really make my day, GMILF!!

4 comments:

Jsmn said...

lu dah berjaya bukak blog gua kan?

Rembo said...

dpt dpt. tq

Rajuna said...

plz rambo. siapakah MGIF tu? milah ke?

Rembo said...

juna. jgn suci sgt. MILF pun taktau ke? ha ha ha ala yang freeballing tapi pakai stokin tu. Tau?