Thursday, April 01, 2010

Hidup tanpa mesin basuh.

Awal minggu hari itu, gua nekad. Start kereta hitam, jalan perlahan lahan depan Kompleks Bukit Jambul. Niat di hati gua nak cari makwe indo..err...maksud gua kedai dobi.

Baju gua dah berlonggok depan closet. Bau pun hangit sikit sikit.

Semua baju gua yang pelbagai warna gua campur sekali. Putih, hitam, kelabu, turquoise, kuning. Semua gua sekalikan. Dalam bilik ni mana ada banyak banyak beg plastik macam kat tepi peti sejuk rumah atas bukit gua.

Sampai sampai dobi, gua terus lincah hempas baju baju dalam plastik atas timbang. 3 kilo lebih. Dekat dekat 4 kilo.

Settle bayar, ambik resit, gua balik bilik, Malas lepak lama lama depan dobi. Bahaya. Nanti gua terkeluar ayat ayat manis.

[,]

Hari ini, gua pungut dobi, baju putih gua semua ada calit warna turqouise. SEMUA. Belang belang dah jadi semua baju putih gua.

Lantas gua berteriak sambil mendongak langit menandakan gua sangat marah.

No comments: