Tuesday, May 20, 2008

Kisah di kilang pelanggan.

Beberapa hari yang lalu, aku telah pergi ke salah satu customer’s site aku di Keramat. SCM nama kilang itu.

Seperti biasa, setelah membuat pendafataran, kami dikehendaki mengistiharkan barang-barang yang akan kami bawa masuk. Segalanya berjalan dengan lancar.

Sampai sahaja ke check point pertama. Aku akan diperiksa sekali lagi bagi proses penapisan barangan yang kami bawa masuk. Aku terperasan ada sebuah komputer yang lengkap dengan akses internet.

Sebaik sahaja aku selesai di periksa, aku sempat menjeling ke arah computer itu. Ada seorang brader guard tu tengah layan computer. Aku tenung computer. Dalam hati aku terdetik, “macam kenal je page yang brader ni buka.”

Owh! Page komen untuk blog rupanya. Tapi aku kurang pasti blog mana yang dia baca. Menteri ke, abang-abang lama ke, Tronoh Trankuiliti ke, Catatan Pendek Dari Neraka ke, Melayu Minimalis ke, The Malay Male ke. Aku tak pasti.

Aku pun tegur, “Baca blog bang eh?”

“Hehehe...saja layan-layan. “ balas brader guard.

“Minat baca siapa punya tulisan?” cubaan untuk beramah mesra.

Senyap.

“Kau baca sahaja ke, menulis jugak?” dia tanya.

“Dua-dua.” Aku jawap.

“Siapa nama kau?” brader guard itu tanya.

“Ahmad Kamal Abu Bakar.” Aku tipu.

“Hmm...muka langsung tak macam dia pun. Cuma baju je la sama. Lacoste.” Jawapnya.

Aku pun teruskan berjalan sambil tersengih-sengih. Aku sempat toleh dan senyum sambil angkat kening ala-ala Ziana Zain. Tahu dah siapa punya blog dia baca.

Abang Mike, sorry wa guna nama lu. Saja test power.

1 comment:

Eamy said...

Ahmad Kamal Abu Bakar

AKAB?

hmm...

hahahahahahahaha

*angkat kening jugak, tp dua2