Thursday, February 04, 2010

Lost Snow - MONO

Petang tadi. Tengah sedap gua layan mata yang tengah mengantuk tahap teleng teleng kepala, gua buka page Facebook gua. Untung untung nasib, ada makwe seksi request untuk jadi kawan. Sedap sikit mata gua buat maksiat. Err...maksud gua, segar sikit mata gua.

Tup! Tup! Memang tulisan 1 friend request menyala. Nasib baik tak berkelip kelip warna merah. Gua dah berdebar-debar. Macam tau tau pula gua niat tadi.

Dengan gerakan slow-mo, gua sorong mouse gua ke penjuru kanan sebelah atas page Facebook gua. Latar belakang ada sound effect cerita Jaws. Ngeri juga.

Bila gua klik je tulisan 1 friend request, ada gambar makwe, mata bundar, rambut ikal, hidung pesek sikit, ada lesung pipit. Dalam gambar tu ada baby dalam 3 atau 4 bulan lebih kurang.

Debaran gua semakin kencang. Tapi tak la sampai rasa nak tercabut jantung. Debar debar rileks orang kata.

Bukan setakat gambar makwe, mata bundar, rambut ikal, hidung pesek sikit, ada lesung pipit dan ada baby dalam 3 atau 4 bulan lebih kurang, sekali dengan mesej.

"Berani, approve!!"

Gua yang pada awalnya, malas untuk approve. Sebab gua tahu akan implikasinya, otak gua akan jadi sikit biol dan hati gua akan jadi sedikit remuk.

Kotak pandora maya yang gua label dengan nama dia yang dah gua simpan baik baik, seal baik baik menghamburkan helaian demi helaian kenangan pahit, manis dan masam secara auto.

Dek ego kejantanan gua terjentik, dengan selamba gua klik "approve". Tak sampai seminit, kotak perbualan pop out. Nampak sangat excited nak berbual.

"Susah jadi orang sweet ni." getus hati gua.

[,]

Sudahnya, sambil sambil gua dengar MONO dalam kereta, sambil sambil menghembus asap Dunhill Light ke udara, gua tune semula otak dan hati gua jadi lebih kental.

No comments: