Friday, February 12, 2010

Selamat Tahun Baru Tiger. Auuummmmm!!!

Cakap banyak takde. Malam ni gua gerak balik BP. Ikut highway PLUS masuk dari Kajang atau Bangi keluar Ayer Hitam.

Siapa siapa jumpa atau terserempak, tegur. Flash lampu 3 kali dari belakang. Bila gua masuk lane tengah, lu turun tingkap sebelah kiri. Jerit password,

"arep lungo ngendi kang?!"


Kalau gua jawap,

"Parit Rojo!"

Gua lah tu. Kalau senyap, bukan gua. Pemandu Alfa Romeo yang lain. Mungkin budak budak Italia Auto atau AROC. Gua tak campur sangat budak budak tu.

Boleh minum minum nescaffe kat hentian seterusnya. Tak ada hal.

Esok. Jangan cari gua. Kalau urgent sangat, cari gua tepi pantai Punggor. Mungkin gua tengah main gitar lagu I Dont Wanna Miss A Thing atau 505.

Aww...tak sabar!

*Gong Xi Fa Choi!

8 comments:

jo said...

wong jowo yo?
hahaha...

l.i.f.e said...

jawa celebret kongsifatchoi eh :))

semangat semelesia nampaknya kamu eh

Rajuna said...

poyola sampai punggor tak cakap gua

babazahra' said...

bo, limau mandarin sekotak. sini takde jual lah.

laki cikgu kimia said...

gua tak boleh lagi nak translete "petronas" dalam bahsa jawa. tolong..

aremierulez/Amirul said...

oh...
org parit raja rupenye...

ainfazrin said...

Aku tak khatam bahasa jawa lagi. Dang!

Hehe. Bo, kirim mi rebus ke beriani gam ke. Tak dapat balik Johor la. Huh.

Rembo said...

jo - tak la. heh heh heh.

life - bukan jawa saje kan? Semua orang pun. cuma tak ada yee sang, pork, mahjong dan beer.

juna - tak jadi.

baba - ada kat umah. amik la. gua makan sampai gastrik.

nas - mcm mana gua nak pronounce dlm bentuk tulisan ni weh.

amir - yup.

ain - aduh. lmbat. gua tak boleh access internet. Sibuk. he he he