Monday, February 08, 2010

Evolusi.

Setahun dua kebelakangan ni, ramai kalangan member member gua yang dah upgrade cara hidup mereka.

Dari solo ke ada makwe, dari ada makwe ke dating-pegang-pegang-tangan, dari dating-pegang-pegang-tangan ke merisik, dari merisik ke bertunang, dari bertunang ke berkahwin lalu mendapat anak.

Pada gua, ini adalah step atau level atau laluan yang manusia normal akan ikut secara automatik.

Mungkin ada yang terus lompat dari solo terus dapat anak. Ada juga. Mungkin ada yang terus lompat dari solo terus bertunang. Biasa.

Kebelakangan ini juga, scene member member gua dokong anak sana sini, cari barang baby sana sini, cari susu, cari Pampers, cari stroller dah makin meningkat. Gua rileks rileks juga. Macam tak ada apa mulanya.

Tapi, kalau dah hari hari, kat blog, FB dan email asyik cerita baby, mana mana gua baca, ada kaitan dengan parenthood. Mau-nya gua tak terpengaruh.

[,]

Takpe, nanti ada rezeki, kita pun ada baby juga kan Baby?

*Tak pasal pasal gua beli buku Man and Boy semalam. Salah siapa sekarang ni?

7 comments:

fazleena said...

Takpe, nanti ada rezeki, kita pun ada baby juga kan Baby?

ini comel. :)

Rajuna said...

er..
nak anak cepat eh?
salu je artis kan..kalau wartawan tanya," nak anak berapa ni?"


"er..kami nak anak macam pasukan bola sepak."

tahun depan cerai.

Rembo said...

faz - ha ha ha. comel ke?

juna - gua bukan artis.

Dewajiwa said...

rilek. kasi maintain dulu.

Rembo said...

steady la!

ainfazrin said...

at least ko ada gak partner untuk nak bincang2 pasal cincin, pelamin, baby ke apa ke.

ikut aku tak kuasa nak ada partner. tp mak aku dh hint2.pulak tu aku calon pun tadak. ingat senang ke nak jumpa pasangan sehati sejiwa skang? huh.

ok, emo. hahahhahaa.

Rembo said...

something still remain unknown la beb.