Friday, September 14, 2007

Tauke Bundle, Sikap-nya dan BMW dan Mercedesnya.

Malam ini tadi aku berhadapan dengan manusia yang telah aku describe dalam penulisan aku sebelum ni. Manusia tersebut adalah tauke bundle tersohor kononnya di Parit Raja. Aku kategorikan dia ini dalam manusia yang sungguh tamak dan haloba dalam alam semesta Parit Raja. Babi!!

Ceritanya begini, kelmarin punya malam dia ada bukak satu bundle kasut. Baik punya la. Aku akuila mmg ngam. Aku ngan abang aku pon sudah kenan sama beberapa kasut tu. Kalau ikutkan tak payah deposit pon takpe. Tapi dek keTAMAK-HALOBAANnya sebok nak deposit.

Aku punya hangin bukan apa, kasut yang aku save tu dia boleh jual. Dek aku tidak letak deposit. Cibai kan!!! Manusia ini adalah tidak berguna disisi masyarakat yang mempunyai IQ yang tinggi seperti Pahlawan-Pahlawan Meja Batu Bulat aku.


'Takkan pasal kasut pon nak gadoh?'

Masalahnya bukan pasal kasut, pasal mentaliti 'orang aku' yang berniaga. Aku fahamlah maju perniagaan kau tetapi aku rasa tertindas dengan sikap yang begitu. Pentingkan duit dan diri sendiri masuk ke dalam perut dia yang dah semakin besar melebihi benda lain.

Bosan aku!! Kimak. Babi. Cibai.

Bodoh punya tauke.

Takpe, macam yang aku cakap. Aku cuma perlu duduk tunggu dan lihat. Bila sampai masa aku akan ajak Pahlawan-pahlawan aku berdekah guling-guling depan kedai kau!

'What goes around come around, what goes up must come down'

Karma. Ingat tu.

Anda tunggu sahaja masanya!

2 comments:

Anonymous said...

weh ko jgn risau nti aktu wat amikan kt tmpt tauke bundle si facist tu....macipet dia x tau ker kite org pt raje,aku lps nie nk bli brg butik je ar hahaha

Anonymous said...

aku slh eja rambo yg slh aktu=aku amikan=amukan sori.....