Wednesday, December 19, 2007

Api kemarahan aku meluap-luap dan tiang kesabaran aku bergegar kerana dua orang yang masih bodoh dan konservatif pemikirannya. Fuck you, motherfucker!

Sakit kepala aku semakin kuat. Aku baru terima cerita terbaru mengenai agen baru yang bakal menggantikan company aku. Company MSV. Servicing juga. Separuh hati aku agak gembira dengar cerita ini. Manatakya, director company ini aku kenal. Pekerja-pekerjanya juga aku kenal. Siap boleh bergurau senda lagi.

Satu lagi berita yang aku terima adalah menolakkan pekerja Melayu dalam organisasi baru Customer Service atau Mirae support ini. Penolakkan ini merupakan request daripada pihak customer aku iaitu salah seorang manager di ST. Si Rambut Sodok Tepi yang hodoh.

Aku masih tak faham kenapa masih wujud akan idealogi sempit yang sering memanipulasi isu perkauman sebagai penghalang dalam pekerjaan. Aku tak pasti samaada ini adalah cerita benar atau palsu. Yang pasti cerita ini menambahkan lagi ketawaran hati aku untuk berkhidmat untuk Mirae.

Dengan penolakkan ini juga akan menutup peluang aku untuk mencari nafkah untuk menyara kehidupan. Ini yang benar-benar mengganggu kepala hotak aku sekarang. Bergantung kepada bos aku sekarang dan juga bakal bos baru itu.

Aku terkenal dengan sifat termenung aku yang hebat. Berita ini telah menukar mood berlibur aku kepada mood macam sial. Depression, agony and so on. Entah la, esok nak raya pun aku xde semangat dah nak lapah kulit lembu. Berita ini betul-betul menggegarkan tiang kesabaran aku sebagai insan yang lemah.

Dalam kepala aku tercatat beberapa agenda jenayah bagi memberi hukuman duniawi terhadap Si Rabut Sodok Tepi. Entahlah, aku pun tak dapat berfikir dengan berapa waras sekarang ini. Semuanya adalah berdasarkan emosi kemarahan yang meluap-luap terhadap Si Rabut Sodok Tepi yang hodoh lagi tua.

Aku rasakan ini adalah bersangkut paut dengan Si Budak Gemuk dari Korea itu. Pasti! Dua orang ini telah menduduki tempat pertama carta most wanted dalam senarai hitam aku. Kalau diikutkan hati...entahlah. Karma tetap karma, hukuman duniawi tetap duniawi.

Si Rabut Sodok Tepi dan Si Budak Gemuk dari Korea, jangan sampai anda leka. Ketika kamu leka, itulah peluang bagi aku.

*ada sapa-sapa yang nak menerima tugas sebagai pembunuh upahan aku tak?*

Fuck you!!

No comments: