Monday, December 10, 2007

Dilema melanda hatu yang suci murni ini.

Kecelakaan aku berterusan. Ini semua gara-gara Gilberto dan Diarra sial. Mereka penyebab kekalahan Gunners. Seterusnya membawa nasib malang kepada aku hari ini.

Pagi-pagi lagi aku dah dikejutkan dengan berita yang kurang menyenangkan. Membuatkan aku hilang mood untuk bekerja langsung terasa macam nak duduk rumah baring-baring sambil tengok tv 14 inci En Doktor, melayan Astro.

Pengeluar mesin daripada Korea ingin sack bos aku. Ini bermakna pihak Korea sudah tidak memerlukan bos aku sebagai ejennya. Bermakna bos aku akan tiada kena mengena dengan pihak Korea lagi. Bermakna aku juga barangkali akan kehilangan kerja aku yang aku sayang ini. Fucking Gilberto + Diarra Curse!

Sebenarnya aku juga berada dalam dilema. Aku dengar pihak Korea itu ingin menawarkan kerja direct dari mereka. Maksudnya tidak lagi melalui bos aku.

Ah, Sudah! Parah kalau begini.

Kalau aku bersetuju dengan tawaran pihak Korea bermakna aku akan membelakangkan bos aku yang baik hati lagi murni walaupun tawaran gaji yang lumayan. Aku tidak mahu membelakangkan bos aku. Aku tak mahu bos aku katakan yang aku ni membeloti dia. Kamu pernah tengok cerita Young and Dangerous? Episod yang ke berapa aku lupa.

Ape yang terjadi pada Chan Ho Nam ketika dia difitnah meniduri bini abang besarnya?

Atau pun kamu tahu tentang Judas? Salah satu pengikut Jesus yang berpaling tadah.

Atau pun cerita Sarjan Hassan. Yang mana aku lupa nama pelakon itu, iaitu orang kampung En Hassan (P.Ramlee) telah menjadi tali barut askar Nippon. Buruk padahnya bukan?

Aku tak mahu jadi seperti itu.

Akan tetapi, jika aku tidak bersetuju dengan tawaran pihak Korea bermakna aku perlu mencari kerja lain. Mungkin di sektor perkilangan. Penuh dengan disiplin. Masuk ikut waktu, rehat ikut waktu, balik ikut waktu. Da 20 tahun kerjabaru dapat naik pangkat. Mampos!

Mungkin juga di sektor kerajaan. Banyak masa yang terluang dan duduk dalam kubikal dan susah nak berkembang. Aduh! Masalah juga ni. Mungkin belum masanya lagi.Mungkin satu hari nanti bila masa aku sudah tidak mahu berkembang. Nak rehat orang kata.

Berita ini membuatkan aku terus menghubungi rakan-rakan lama untuk Plan B. Ini penting untuk aku punya masa depan beb. Gila kau! Kalau tak kerja macam mana mau 5Mdll (makan, minum, merokok, main, menonton wayang, mendatingkan diri, melibur..dll)

Itulah yang sedang bermain dalam fikiran aku. Dilema dan hukuman seorang pembelot. Dilem antara ketaatan seorang pekerja yang berdedikasi, wang dan harta dan juga Hukum Karma. Shit! I hate this! Fucking hate!!!

Ini semua Giberto dan Diarra punya pasal. Nanti kau. Aku jumpa mau aku sekeh kepala dua orang ni. Haih...

No comments: