Saturday, December 29, 2007

Bebelan pemuda bingung...[sigh]

Sejak kebelakangan ini, idea untuk menulis sangat terhad. Kering kontang. Ibarat tanah di Afrika yang tandus kekurangan air.

Semua ini berpunca daripada kekusutan kepala aku yang sering memikirkan hala tuju aku seterusnya. Sampai sekarang aku masih menunggu jawapan daripada bos aku tentang kedudukan aku dalam company ini setelah Mirae melenyapkan kontraknya bersama company aku.

Aku rasakan sekarang ini macam berada dalam sebuah sampan kecil tanpa kemudi yang sedang di bawa arus kuat dalam sebuah sungai yang mengalir deras. Di sepanjang kiri kanan tebing ada beberapa orang yang hanya mampu tengok aku. Ibaratnya company-company yang memerlukan aku. Tapi selagi bos aku tak lepaskan aku, mereka tidak mampu untuk buat apa.

Membebel...

Dalam kebingungan aku ni, nasiblah aku jumpa penulisan Abg Korean Look ni. Karya beliau umpama majalah Ujang atau Dik Cerdas dalam bentuk elektronik. Sial. U buat i ketawa melekek-lekek dan ketagihan la Abg John.

Sekurang-kurangnya dengan penulisan Abg Korean Look ni dapat mengubati luka lara dan kesakitan minda aku. Tak lupa juga penulisan Abg Bijak ni. Ni lagi lah hebat penulisannya.

Krisis company aku ini membuatkan aku rasa malas yang amat. Sudahnya aku akan bercuti 4 hari hingga ke tahun depan. Lagi pun cuti aku banyak lagi. Hehe.

Tentang Si Rambut Sodok Tepi dan Budak Gemuk dari Korea, aku malas nak fikir. Dalam minda aktif aku ini telah terfikir pembalasan yang lebih kreatif dan efisien dari sudut profesional. Keputusan dah aku buat.

'life is simple. don't you look at what you have decided!' Hehe!

*ada bayang-bayang pari-pari kecik kaler merah pegang serampang kat atas bahu kiri aku.

4 comments:

xxmywordxx said...

heheheeee....en engineer muda...sabar ek lu byk kelebihan ingat tu...

rambo said...

huhuhu...

athena said...

abg rambo, ni betul2 tandus ni, lame xupdate nih..

rambo said...

ok2 aku tulis jap lagi.