Monday, December 17, 2007

Rupa-rupanya sumpahan Gilberto belum berakhir.

Bangun tidur dengan keadaan yang agak malas. Malas sebab penat mengenangkan aku dah bekerja cukup keras sepanjang minggu lepas bagi pandangan mata aku. orang lain aku tak tahu lah. Malas nak ambil tahu.

Tapi pada pandangan Budak Gemuk dari Korea itu mengatakan aku tidak bekerja keras. Fuck!! Aku sangat kecewa dengan sikapnya yang teralu memandang rendah terhadap keupayaan orang Malaysia. Dan merasakan dia adalah terbaik.

Terus bersiap untuk kerja. Semangat dah ada setelah teringat kemenagan malam tadi. Terhapus segala 'blues' untuk hari Isnin. Dengan bergaya menyarung polo shirt bersulam lambang Arsenal didada. Ehem!

Bekerja seperti biasa. Monitor segala setting mesin yang telah ditinggalkan oleh dua jurutera terbaik yang didatangkan khas dari Korea bak kata si Budak Gemuk. Semuanya terkawal.

Bila lunch baru aku terasa sumpahan Gilberto belum berakhir kat aku lagi. Cerita company aku ini akan diterminate oleh pihak Korea dibualkan. Ini pun seorang senior yang membangkitkan cerita ini. Dia siap dah tahu sapa agen baru pihak Korea ini. Aku tak berapa ambil peduli.

Lantas kepala otak aku kacau-bilau, kusut-masai, compang-camping memikirkan berita ini. Sudahnya winamp list aku ada lagu dari Scatman John, Nicol Scherzinger, Rihanna, Baseman Jaxx, Bad Religion, The Clash, Alice Cooper, Black Flag dan Dead Kennedys.

Aku pun tak paham. Yang penting kepala aku sakit. Pening fikir hala tuju aku seterusnya. Yang penting, aku sudah tawar hati untuk bekerja dengan pihak Korea ini. Pergi jahanam dengan kamu!

Sudahnya, sekarang aku sudah berbaring di atas sofa separa lembut ruang tamu aku. Sambil mendengar list aku yang bermacam genre lagu. Hilang dan luntur semua semangat Fabregas yang tadinya berkobar-kobar.

Untuk Budak Gemuk dari Korea, semoga kau menghadap malaikat maut dalam keadaan paling tragis dan terus ke api yang paling besar! Shit!

No comments: