Thursday, December 06, 2007

Bukan malam Khamis yang klise

Malam ini bukanlah malam Khamis yang klise. Biasanya malam ini aku akan menunggu dihadapan TV untuk menonton CSI atau apa-apa sahaja yang menarik di TV. HBO ke, Star Movies ke atau Star World.

Setelah pulang daripada Melaka, aku terima pesanan teks dari seorang kawan. Mengajak aku ke Batu Pahat untuk membeli barang katanya. Lebih spesifik ke BP Mall! Pada awalnya aku malas. Penat. Tapi dek sifat setia kawan aku tebal, aku gagahkan juga.

Sebenarnya aku malas untuk ke BP Mall. Bukan apa, aku tak bersedia untuk terjumpa bekas rakan-rakan sekerja aku dahulu. Keadaan emosi kurang stabil untuk mengimbau kembali segala kenangan.

Dan juga menjadi kekurangan bagi aku bila pulang ke Batu Pahat tetapi tidak duduk bersidang dengan Pahlawan Meja Bulat. Maaf ya pahlawan sekalian, bukan aku membelakangkan kalian, cumanya aku terperangkap dalam garisan masa yang singkat.

Dalam keadaan rupa fikizal yang serba kekurangan, compang-camping dan juga poket yang semakin nipis, membuatkan aku malas. Paling malas sekali ialah untuk berjumpa salah satu Favorite Girl aku, E!.

E adalah seorang gadis yang menjadi pujaan mana-mana lelaki metro yang bekerja dalam bangunan BP Mall. E mempunyai wajah yang ala-ala kearaban. Agak tinggi dan kurus. Kulit putih gebu yang membuatkan aku selalu geram. Haha!

Sepanjang kerjaya aku sebagai promoter bersamanya amat indah sekali. Haha! Bukan apa, kami sekepala walaupun aku yang lebih buat kerja. Pernah banyak ketika dia berlakon menjadi GF aku dengan berkepit sambil tangan berpaut erat dihadapan musuh-musuh aku yang cuba menyerang hendap. Begitu juga sebaliknya. Tapi sayang ianya hanyalah satu lakonan tiada pengarah. Aku dan dia menjadi protagonis dan musuh aku hanyalah cameo dalam hidup kami seharian. Kan bagus kalau lakonan ini adalah realiti yang tidak menyakitkan.

Selesai menunaikan hajat sahabat aku, sempat juga melilau sekeliling tanpa melalui kedai lama aku bekerja. Jauh. Tuhan itu Maha Mengetahui. Aku terjumpa E dalam perjalanan ke kereta!

Jantung berdegup kencang. Namun berjaya dikawal. Kau semakin kurus E! Putus chenta katanya. Hati aku separuh kegirangan (mungkin lebih separuh). Dan separuh lagi sedikit perasaan bercampur-baur. Simpati + sedih + rendah diri. Haha! Beberapa perubahan ketara dapat dikesan. Mungkin akibat kesedihan yang amat.

Takpe, aku ade E. Haha!

*teraba-raba dikepala, seperti wujud 2 benjolan di kiri dan kanan kepala* LOL

No comments: