Thursday, September 18, 2008

Andai gua diberi pilihan.

Malam tadi, sedang gua minum air soya Nesvita dan melayan batang putih Dunhill Lights ke-empat berturut-turut, sambil melayan Astro Ria, menayangkan Gol & Gincu, kalau tiba-tiba gua ada dengar satu suara, yang akan memberikan apa sahaja yang aku mahu jadi. Pasti gua minta jadi David Blaine atau pun David Copperfield.

Supaya gua boleh tukar Nesvita kepada mungkin Tiger, Guiness atau Absolute. Supaya gua boleh tukar Dunhill Lights kepada serbuk putih berprofile tinggi. Bukan apa, gua cuma mahu sedikit intoksikasi. Lalu gua boleh tidur dengan senang.

Supaya gua lupa apa yang bersarang dalam kepala gua. Supaya gua lupa apa yang berlaku. Supaya gua lari dari kegilaan duniawi. Supaya gua lupa siapa diri gua sendiri.

Senang. Tidak payah susah-susah gua hendak fikir macam-macam.

Sudahnya gua terlelap setelah bicara sama dinding. Kesan daripada perbuatan gua malam tadi, gua celik mata dengan dada yang hendak pecah, dan pasti pahala puasa gua berkurangan kerana dari awal gua sudah maki-maki.

11 comments:

H said...

haih...
ni yang ciki tak suke ni rambo...
:-s

laki cikgu kimia said...

ah.. sepertimana layaknye name blog lu ini.. lu mmg slalu begini.. kenapa kawan?

l.i.f.e said...

tengok bicara sama dinding, terus teringat lagu UNWELL...kena sangat lah dgn kamu tu agaknya

Rajuna said...

balik kampung la bro
kita lepak bersila kat studio jamming uncle jimmy macam dulu2...

Ojie said...

Tiger, Guiness atau Absolute?

air katira la lg bagus beb :-)

Rembo said...

ciki - nk buat cmne...?

crtcltnhkr - sememangnya ia di wujudkan pada masa dahulu sebagai itu teman.

life - hehehe.."staring at the ceiling..." kan?

rajuna - peh. kalau ada band perform ok la. kalo tade? MK summit 1st floor la. Ada band. OK?

ojie - mmg lagi bagus. tapi....haih...

poyotito said...

ganja nak?


HA HA

Rembo said...

shhhh...

poyotito said...

ok..ok..
(tangan pekup kat mulut)

Unknown said...

nak nak!

apek terror said...

jenayah membawa dadah. jauhi arak dan ape saje pesanan ketua polis negara.