Thursday, September 04, 2008

Gua punya nostalgia Ramadhan [3].

Itu jam gua dalam lingkungan darjah 2. Rutin harian gua pergi sekolah pagi. Lepas itu, sekolah petang. Haa...sekolah petang ini acara paling menarik dalam rutin harian gua sepanjang bulan Ramadhan ni.

Mana tidaknya, balik sekolah dah la awal. Biasa balik 1830, bulan Ramadhan tiba je 1730 sudah boleh balik. Memang mantap-lah!

Biasanya bila tiba bulan puasa ini, Ustaz dengan Ustazah aku jadi linear sikit. Mengajar pun relax-relax. Kami apalagi, berehat-rehat lah sepanjang hari.

Tapi bila time sekolah petang ini-lah, budak-budak baru bawak tuala 'Good Morning' sana sini. Basah pula tu. Gua mula-mula keliru. Apa jadahnya budak-budak ini bawa tuala Good Morning sana sini.

Rupa-rupanya deme buat letak ais yang beli di makcik kantin. Buat tuam muka time-time panas. Lagi ngeri siap baring-baring atas meja, tuam muka dengan tuala itu. Nyaman je rase deme kate.

Gua fikir, kalau ini macam baik tak payah. Gua berendam dalam kolam masjid sebelah sekolah itu baru real! Tak mencabar langsung guna ais dengan tuala Good Morning!

13 comments:

Anonymous said...

haha
cute btol cite ni

Ojie said...

hahaha..gua kecik2 dulu letak ais dlm plastic..tuam kt muka sampai pijar..huhu

nak buat cane, umah tade kolah nak berendam pun..huhu

Rembo said...

frh - comel ke babe? gua? comel? hehehe

ojie - ha tu la. selalu buat perangai camtu.

Eamy said...

hahaha
hape pny trend
bawak tuala goodmorning

H said...

naseb baek tuala good morning...
kalu tuala wanita cane?
hehe.

Rembo said...

eamy - nk letak ice. gua tak la. deme je.

ciki - yg br ok lagi kot

Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

dah pandai deme deme skang ni..

apek terror said...

rembo dulu kolam tu ade ikan toman..gile takut nak berendam...

classmate sekolah agama gua dulu bawak coli mak dia g sekolah lg relax...

S.YanaZ said...

Masalahnye BO (nama timangan lu.ha.ha.),
lu pose yg benar tiada yg benar melainkan benar2 belaka ke tak taim tuhhh...

Huh!

Si Jambi Darat said...

BO..
gua start pose penuh masa darjah 4 sampai darjah 6..
form 1 sampai umur gua 25 tahun gua rasa xpenah penuh kot..
tahun ni gua nak pose penuh..
doakan kejayaan gua!
aminnn...

laki cikgu kimia said...

tola tu dulu kalu bli, yg kne balut kotak die ngan paper tu ker? sumpah aku x pernah!

Rembo said...

pipi - lama dah. cuma gua tak ketengahkan je. amacam?

apek - peh. membe lu memang radikal.

syanaz - benar! sememangnya benar. hehehe

jambi - ok. good luck man!

crtclthnkr - aku pun tak penah beli. bese dpt pree je. rewang je dapat punyalah!

Hujan Malam said...

dlu time sy sek ren aktiviti cmtu femes gak..pastu,,konon2 tuam tuala kat muka pdahal titik air dlm mulut..haus..hehehe