Saturday, February 14, 2009

Hai Saint Valentine! Apa khabar anda di bawah sana?

14 Februari. Rata-rata. Muda-mudi yang mempunyai fikiran liberal. Yang sedikit menolak idea-idea atau ajaran yang dianggap kolot. Yang mempunyai fikiran moden. Pasti akan menyambut hari Valentine. Hari kekasih.

Dari malam tadi tak boleh tidur. Fikirkan hari ini keluar mahu pakai baju warna apa, seluar yang mana satu. Kasut dah basuh ke belum? Beg lagi kalau nak kendong, matching dengan pakaian tak? Mana yang berkereta, sudah siap berkilat ke belum? Bau dalam kereta wangi ke tidak? Semua di ambil kira.

Tu belum fikir bab hadiah, bunga, teddy bear, kek, bunga ros, ribbon, perfume, candle light dinner, makan kek atas bonet kereta dengan lilin dua batang sambil tengok pemandangan kota Kuala Lumpur daripada bukit di Cheras yang dikenali sebagai Little Genting, duit nak keluar, kredit kad valid lagi ke tak. Macam-macam. Semua mesti mahu perfect.

Mungkin ada juga yang akan jadikan hari ini sebagai perngisytiharan atau bahasa orang taman gua, hari declare. Samada rasmi menjadi pasangan kekasih, tunangan atau lamaran untuk perkahwinan. Awww, lamaran ketika Hari Valentine. Romantis sekali!!!

Romantic, may ass...err i mean...romantic, indeed. Very romantic.

Sejak tahun lepas, bila gua tenung diri gua. Pada 14 Februari. Gua agak sedih. Gua terfikir sesuatu. Yang membezakan antara gua dengan Along gua. Setahun lepas, umur gua 26 tahun. Pada umur yang sama, 26 tahun, abang gua sudah dianugerahkan Adam pada 14 Februari.

Gua, umur 26 tahun, 14 Februari. Ada apa? Sebuah kereta hitam yang saban hari kikis duit gua. Lain tak ada. And i am talking about my belonging, even person or things. Dan tika umur gua 26 ini, 14 Februari agak yang paling buruk. Gua dalam zaman gelap gua. Dark age of my life.

Sekarang, tahun ini. Tika ini. Masih sama. Tiada apa yang berubah. Cuma sekitaran dan juga komuniti gua.

Dari segi sosial dan soal hati, tiada apa yang gua nak risaukan pada 14 Februari. Langsung tak risau. Langsung tak fikir satu apa pun. Sikit pun tak ada....err...gua tipu. Denial. Penafian.

Lantas gua teringat lagu Alleycats. Satu kuntum mawar merah yang terikat ribbon kaler merah sebelah gua ni, pada siapa kan gua beriiiiii.........

Happy Valentine Day.
Fuck!

6 comments:

Rajuna said...

sekurang2nya lu ada gua dan talib joe disamping lu


ha ha ha?

H said...

dan ciki juge.
jangan lupe tu!
:)

well, well, well...
romantic my ass jugak.
hahaha.
sial!

FrH said...

kitorang valentine day di tengganu di kenduri yazid .. kenapa xdtg? ramai gile budak2. siap lepak sampai petang .. meriah skali.

apek terror said...

relax chill beb...lpk kolam renang...

S.YanaZ said...

Lu sambut dgn Elyana...?


Wow...

Rembo said...

Juna - yeah. but both of u only got that hole. he he he

ciki - haih. apa lg yg boleh dikatakan disini.

frh - good for all of our frens. but its still fun w/o me rite?

apek - kolam renang mana? presint 9?

syanaz - elyana? i wish to.