Wednesday, July 01, 2009

High & Dry

Sekarang. Sudah masuk lebih dari setahun gua tinggalkan King Of Parit dan menetap di Rumah Atas Bukit. Selain dari persekitaran yang berbeza dari segi mind setting, keadaan jalan, bilangan kenderaan, atau bilangan orang gila. Semua berubah.

Ini semua mempengaruhi kadar kesihatan gua sehari-hari. Mungkin. Andaian sahaja. Dan semalam, untuk sekalian kalinya, sudah 4 bulan berturut-turut, gua demam. Sekarang ini, setiap bulan, paling tidak, sekali. Gua akan di landa demam.

Dalam mamai. Kepala berat macam ada besi. Goyang sikit, rasa macam nak tercabut. Berdenyut macam nak pecah. Nekad memandu ke klinik.

"Hmmm..tak de apa ni. Demam biasa je. Jangan risau." doktor Rashid bagitau. Kot la nama dia Rashid. Gua agak-agak. Muka dia dengan nama Rashid tu macam ngam je.

Hari ini, gua masih lemah. Perut kosong. Mulut nak yang masam-masam sahaja. Letak la gula-gula paling manis pun dalam mulut, pasti rasanya pahit. Tapi Dunhill Light masih boleh jalan. Keajaiban manusia perokok.

Time-time macam ni la mulut gua mengada nak Sunsweet la, Coffee Bean la. Macam-macam. Minda gua pula sibuk minta ada makwe belai-belai rambut gua sambil tarik sikit-sikit rambut buat hilang sakit kepala atas sofa cokelat. Sambil-sambil tengok MTV.

Dan tiba-tiba gua High & Dry main-main dalam kepala gua.

4 comments:

semangat2 trotsky said...
This comment has been removed by the author.
Paan Ovrtd said...

Paranoid Android la kacip!

Rembo said...

dik an - ha ha ha. itu pun ok juga.

|| a - j . E . E || said...

ngidamkah ko? :p