Tuesday, November 17, 2009

Orang dah ada baby...

Semalam. Tengah gua sibuk edit prosedur yang orang Batam hantar, tiba-tiba ada bunyi beep berganda dari telefon mahal gua.

Teks dari ex-bloodsucker gua. Budak-budak JB memang suka guna istilah bloodsucker ni. Nak nak budak Teknik JB.

"Bo g umah Papa ahad ni? Saing ah." teks dari Farah.

Papa adalah seorang rakan kita orang yang merupakan vocalist kumpulan emo-hardcore-ala-metal-hardcore mantap era pertengahan 2003.

"What for?" Gua tanya. Padahal gua dah budget sesuatu.

"Erm. Alamak. Nampaknya kau xde dapat invitation qiqah anak dia." teks si Farah lagi.

Gua dah agak dah. Mesti ada kaitan dengan bab-bab anak ni.

Lantas gua jawap sambil buat ayat emo. Memandangkan emosi emo gua dah lama gua tak layan.

"Biasela. Orang bujang. Mana nk 'in' sgt lepak ngn mbe2 dah tahap cite pasal lampin anak. Ye dak?"

"Ala jangan la cakap mcm tu..ingat dia ada jemput kau gak. Bleh jumpe..maybe sbb buat kt umah inlaws dia kot tu x ajak ramai kot." balas si Farah gaya pujuk gua.

Itu jam, rasa kecik juga hati gua ni. Mentang-mentang-lah gua bujang. Tapi gua fikir belah positif. Malas ambil pusing sangat.

Itu jam juga gua rasa macam nak terus teks gua punya Penari Kecil ajak buat baby. Baru dia orang ni tahu.

Settle.

6 comments:

Dewajiwa said...

hahahaha. siul laa.
drastik sangat tuh. drastik-drastik nih ada gaya dapat kembar 8. keh keh keh.

laki cikgu kimia said...

gua saspek anak die pon men sk8 gak nnt. lu ape hal. lek lek ah.

Rajuna said...

lek ah bo. kalau lu kawin gua nak kawan sapa? gua ni. gua. maksud gua, gua la...


HAWEK PON TAKDE JANGANKAN NAK PENARI2 NIH. CHIS.

Cik-Gie said...

miang sempena musim hujan

Rembo said...

dewa - rasa macam la weh. apa gile nak betul betul.

nas - apa hal? wa rilek la ni!

juna - ni lagi sorang. gua sepak kang baru tau!.

Cikgie - miaw!

frH said...

haha. ending tu bodo sket ah. agak2 laa .. ;)

wey jgn emo dgn aku ok. emo dgn papa. haha ;)