Monday, March 17, 2008

Desaru dan Tanjung Balau. Pantai berbatu dan berombak ganas.

Maaf. Dua hari aku tiada di rumah. Dan aku lupa hendak tinggalkan pesanan. Siapa-siapa yang tertanya-tanya, aku pergi ke Desaru, Kota Tinggi.

Aku dah suruh mamat ni tengok-tengokkan apa yang patut. Tapi dia pun tiada di rumah.

Aku memang agak obses dengan mandi laut. Biarla sunburn pun, tak apa janji puas. Tapi pantai di Desaru ini agak berbatu dan ombak yang ganas. Kira agak berbahaya juga. Jadinya, aku tak boleh mandi dengan puas. Cuma bersantai.

Percutian yang berbaloi walaupun aku terlepas beberapa perkara rutin hujung minggu.

Satu, paper The Star. Puas dah aku cari satu Bandar Penawar. Tak jumpa. Aku faham. Sekarang ni suratkhabar memang cepat habis. Siapa-siapa ada copy untuk aku? Ruangan Star Jobs sahaja yang aku cari. Bahagian lain korang boleh simpan.

Dua, Barclays Premier League. Balau Beach Resort tiada siaran untuk ESPN. Mujur aku boleh access livescore.com melalui telefon bimbit aku. Tapi untuk tengok score sahaja. Takpe, nanti aku return kat tv sekejap lagi.

Aku ada ambil beberapa gambar. Tapi belum sempat untuk transfer dari kamera. Nanti aku upload.

No comments: