Monday, March 24, 2008

Kekosongan itu menyakitkan.

Mula-mula aku keluarkan jersey pasukan kesayangan dari longgokkan baju yang sedia untuk dibasuh. Terdiam sekejap.

“Tak payah lah.” bisik hati aku.

Seakan petanda.

Lalu aku sarungkan sehelai Banana Republic. Bergegas mencari Chan. Tujuan menonton perlawanan pertama The Big Match.

Ke mamak satu. Penuh. Manusia tanpa mengira bangsa, warna kulit dan usia memenuhi ruang. Ke mamak dua. Sama. Ke mamak tiga. Turut penuh.

Nasib ada sisa tempat duduk yang masih kosong. Hujung belakang sekali. Nampak Torres pun besar botol ubat.

Relax lah. Nanti first game habis, dia orang balik la. Lagipun ini bukan game kita.” Chan bersuara dengan nada menenangkan.

Aku hanya mengangguk.

10 minit perlawanan aku dah mula bosan. Dalam kekecohan manusia yang melaut, jauh dalam hati aku terasa kosong. Amat kosong. Still got a room in it.

Aku teks mesej Gadis satu.

"Hai honey. Got time?"

"Ermm…why?" balas Gadis Satu.

"Nothing. Just so bored watch Man U vs Liverpool. How are you? Are you busy?"

Senyap.

Ok. Everyone got their own reason to do something.

Macam yang selalu aku pesan kepada member-member aku. Everybody changed!

Sincerely yours. I disowned you!

"Yeah! You shout just so right Jeffery Moreira." Suara hati aku berbisik.

Laungan demi laungan penyokong Man Utd dan Liverpool masih belum memadamkan kekosongan. Damn!

No comments: