Monday, March 31, 2008

Dua situasi melibatkan sahabat-sahabat yang mental berSMS.

Situasi Satu.

Game Arsenal vs Bolton. Tengah sedap aku layan sorang-sorang. Arsenal kena sebijik.

[+60127520...]: Apa ni rambo. Takkan nak kalah je.

Aku benci anonymous number keluar bila Arsenal kena. Mula-mula aku nak maki.
"Apa bodoh ke bangang kau ni baru gol minit 15 da kata kalah?"

Tapi tak jadi. Sebab manatau kalau gadis berdahi licin, nanti patah hati pulak. Jadi, aku balas,

[Aku]: I dont know you. Sorry.

[+60127520...]: Ni CMP ngn Juju la.

Owh korang rupanya. CMP= Man United fan. Aku maafkan dengan text mesej di atas. Aku faham.

Tapi si Juju ni, memang tak boleh dimaafkan. Baru setahun jagung, sibuk nak provoke. Nanti kau. Tahu lah nasib kerana bermain dengan api.


***

Situasi Dua.

Tengah aku layan ABPBH. Satu teks mesej diterima. Itu jam, Saiful Apek tengah naik pentas. Nak ambil anugerah Pelakon Komedi Lelaki Terbaik, kalau tak salah aku.

[+60127392..]: Tengok ABP sekarang.

[Aku]: Ha...apsal?

Senyap.

[Aku]: ye..ye..menang lagi tahun ni.

Aku baru sedar sesuatu.

[+60127392..]: dah agak.

Amboi. Dah agak ye? Kira orang lain tak boleh lawan la ni?

Mamat ni adalah kembar Saiful Apek. Kelakar gila. Suka buat lawak. Kiranya, dia mesej aku sebelum naik pentas ambil anugerah sebab dah agak takda orang boleh lawan.

Amacam hebat kan?

7 comments:

e.a.m.y said...

ala u ni rambo

i xfaham la klu ckp psl bola

i perempuan tulen

xsuke bola



*berdiri sambil tunjuk kuku kaki yg baru lepas pegi pedicure

rambo said...

dah nak buat camne. Lelaki kan memang macam tu. tapi jgn risau u tetap di hati.

Email ye. Something to ask.

e.a.m.y said...

eh

rambo

jgn la terang2 kat sini

segan




*malu-malu

rambo said...

ok2. shhh!

*jari kat mulut

apek said...

eh rambo...x baik ckp mcm tu kat aku...haha..

rambo said...

apek - eleh gelak suke...

Hafez Rachwan said...

rambo men cintan di blog..
haram jadah!..haha