Sunday, June 08, 2008

Akihabara Sunday Tragedy




Tadi seharian aku berada di bandar Shinjuku.

Kira macam Bukit Bintang lah. Ada beberapa jalan kecil akan di tutup bagi memberi laluan para pejalan kaki. Itu pun aku dengar dari rakan yang bersama aku beritahu.

Manusia kat bandar Shinjuku ini memang ramai. Rasa aku macam perarakan Bersih itu hari la agaknya.

Bila seberang jalan, aku akan bertembung dengan orang yang nak seberang jalan dari arah berlawanan. Tiba-tiba terasa macam perang dalam scene Lord Of The Ring dek keramaian orang itu.

Pada mulanya aku ingin pergi ke satu bandar kecil sekitar Shinjuku. Akahibara dan Harajuku. Tiba-tiba, cikgu aku call. Dia beritahu ada satu kes orang gila mengamuk dan menyerang orang awam secara rambang sebelah Japan Railway station Akahibara.

Terkejut.

Bila balik hotel, aku tengok berita, memang sahih!

Nasib baik aku tak ke sana. Kalau tak.....



picture taken from; www.akibaos.com

7 comments:

Eamy said...

erk

tadek Ultraman dtg ke u?

hahahaha

dila raden said...

hoi!

tak ajak!!

Rembo said...

eamy - xdela. sume superhero pun x muncul. polis je ada.

dila - mcmmna nk ajk?

Jorji said...

dia belum tau camne rambo mengamuk agaknya..

Eamy said...

cpt r balik sini

ahahaha

Hello, Hello Kitty!

Rembo said...

jorji - tu lah. satu bandar paralyzed. bukti da ada. tgh cerita Rambo 1st - first blood

eamy - sabar. Ok?

H said...

apesal rambo tak tolong depa mase tu?
jadik je action kamen.
bukan orang tau pun.
haha.
:p