Monday, June 16, 2008

Fuh! Dua kali beb!!

Kaunter Pemeriksaan Imigresen Lapangan terbang Narita, Jepun.

"Hait, Ohaiyoghozaimasu." sapa aku kepada pegawai imigresen dengan mesra.

"Ohaiyo." jawapnya ringkas.

Sedang aku berdiri di hadapan beliau, aku terasa seakan-akan pening kepala. Aku toleh keatas, aku nampak signboard bergoyang perlahan.

"wow, inikah gempa bumi?" bisik hati aku.

Sesekali aku lirik kearah pegawai imigresen, ada iras cuak.

Aku toleh Chong, senyum. Senyum dalam takut agaknya.

Hati aku sedikit berdebar.

Esok hari, tengah aku basuh kereta, emak ku meluru keluar kearah aku.

"Ngah, small earthquake that you felt yesterday actually quite big. Ada beberapa orang yang tertimbus kat northern east Japan." emak ku memberitahu.

Fuh!, terselamat lagi. Untuk kali kedua.

Termenung sekejap aku duduk di serambi rumah aku sambil berfikir. Dua kali aku terselamat dari tragedi ngeri!

4 comments:

eamy said...

mcm kucing gak la

ada 7 nyawa

err..9 kot

hahahaha

ThisGunIsHeavy said...

belum masanya lagi....

Rambo said...

eamy - mana ada. satu je la. hehehehe

gun - betul. We never know when. Kan?

ciKenit said...

naseb baek rambo tak ape2.
kalu tak...
takde la orang nak datang melepak ngan ciki kat shah alam nanti.
ahaha...

so, rambo...
bile ni nak turun shah alam.
=))