Wednesday, June 24, 2009

Dude, hold on there! Just hold on.

Semalam. Gua dapat berita kawan gua accident. Dan gua dapat berita, kecederaanya serius. Bahagian kepala. Ada cerita lagi yang gua dengar, masa accident berlaku, ada darah keluar dari telinga.

Gua panik. Terkedu. Risau. Adik gua cakap pun agak serius keadaan dia. Satu malam muka kawan gua dengan muka Jim Morrison ni silih berganti.

"He will be fine." kata gua kepada Adek semalam petang.

"He should be ok." gua cakap pada Si Dodol pagi tadi.

"Nanti ok lah dia tu." gua kata pada Rembo sebelah lain.

Antara ayat-ayat yang biasa kita dengar dan cakap. Bagi gua ini adalah ayat denial. Denial untuk menyedapkan hati walaupun kita tahu keadaan dia yang sebenar. Keadaan yang tak berapa stabil. Kita kadang kadang terlalu kejam terhadap hati dan berlaku tidak adil untuk otak untuk menutup satu rasa tidak senang. Uncomfortable feelings.

Dan gua. Masih disini. Terpaku. Diam. Hopeless. Tak ada apa yang boleh gua buat. Selain berdoa. Terjerat dalam satu dunia ciptaan manusia yang penuh dengan kekejaman nilai mata wang ringgit. Hajat untuk pulang menziarah gua terpaksa tolak tepi. Terpaksa, mungkin dipaksa lebih tepat.

[,]

Shahril Azhar a.k.a Sin Chan, please hold on there! Please don't die. You are too young too die. Kita belum pergi ke Paris lagi untuk baca puisi atas kubur Jim Morrison dan berada di bawah kangkang Ms Eiffel Tower.

13 comments:

Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

Woi! Sin Chan eksiden ke?

Anonymous said...

he will not die. he will be ok!!!

Rembo said...

king - haah. eksiden semalam pagi.

anon - yeah. he will be ok.

Rajuna said...

ada kaitan sedikit dengan persekitaran hidup aku semalam. Nyaris nak pegi ke tempat kejadian kerana cikgu berkenaan dah tak larat nak drive. lemah semangat.

iyan said...

sinchan?
:(

Rembo said...

juna - owh, hahaha.

yan - yup. that boy.

Anonymous said...

Hmmm abg gua sudah hampir setahun koma.
Mengalami benda yg mirip.
Darah keluar dari telinga...

Mari sama2 bdoa.
Utk Sin Chan.
S.YanaZ

FdausAmad said...

kat hospital mana?,
gua tak kenal SinChan,tp ziarah je takdak hal..
ziarah blog berlumba pulak org berebut...

Paan Ovrtd said...

Sin Chan daripada kugiran Sophie Sweet Fuck a.k.a senior Amri vokalis Langgar Lari di kolej kat perak a.k.a frontman Suicide Me Not???

Rembo said...

sherry - owh! i feel sorry for u.

fdaus - Hospital Batu Pahat.

Dikan - yup, yup. That poor boy. Err...perak ke pahang? Pahang kan?

Paan Ovrtd said...

Pahang ke Perak ekk? Ah!!! Itu nggak penting! Yang penting, dia dah macam mana?

Anonymous said...

die sudah sedar tapi msih belum stabil. trauma akibat hentakan di kepala. harap die akan ok nanti. same2lah kite berdoa. die sekarang kat wad 8 hospital batu pahat

am said...

semoga sincan cepat sedar dan sembuh...