Tuesday, June 23, 2009

Karma 13

Semalam notebook ini buat perangai. Perangai yang menjengkelkan. Baik baik gua suruh dia recover semua dara...err...data, tetiba tak mau hidup. Boot apa jadah entah. Semalam, setengah hari gua godeh-godeh, tak dapat-dapat gak.

Sudahnya, malam tadi, rileks-rileks, sambil baca Maryamah Karpov, sambil gua restore factory setting. Hasilnya, pagi ini, notebook gua memang macam baru keluar kilang semalam. Kosong. Segalanya hilang. Nasib baik gua tak banyak harta lagi dalam ni. Yang banyak dalam notebook yang gua dah 'sedekah' bulan lepas.

Sebagai karma, gua kena install balik semua pejadah haram yang hilang. Balasan kepada gua terhadap dosa-dosa gua yang ke-13; berlagak serta meninggi diri bila orang puji notebook gua ni kecik satu masa dulu. Haih.

No comments: