Tuesday, June 24, 2008

Mesin sini, mesin sana.

Hari ini masih lagi duduk di dalam pejabat. Banyak perkara perlu di selesaikan sebelum mengembara ke Batam semula.

Perkara paling penting. Duit. Wang. Sen. RM.

Dalam poket hanya tinggal RM 50. Macam mana mahu mengembara esok. Ada dua jawapan. Satu, keluarkan duit simpanan. Buku? On da way dari Batu Pahat ke Bandar Sunway dengan perkhidmatan citylink.

Sepatutnya sebelum rehat tengah hari dah sampai. Aku tunggu sampai pukul 3. Masih belum sampai. Google city link. Dapatkan nombor telefon. Capai ganggang, terus buat panggilan. Ah, mesin yang jawap. Teringat Hishamudin Rais punya tulisan.

Sudah 5 minit baru dapat berurusan dengan manusia sebenar. Itu pun aku hampir tertipu. Suaranya hampir sama dengan mesin. Adik beradik kot.

Selesai jam 345 petang. Jawapannya tidak sempat untuk keluarkan duit. Redah jam lagi, cari parking lagi. Memang tak sempat.

Jawapan kedua. Kredit kad. Aku baru apply minggu lepas. Hari ini sudah approve. Telefon bank. juga mesin yang angkat.

Apa di Malaysia ini sudah tidak ada manusia yang berkeinginan untuk kerja angkat telefon ke? Telefon sana, mesin. Telefon sini mesin. Mesin, mesin, mesin.

Kelak machine dah take over the world macam cerita Terminator baru tahu! Agak-agak itu jam John Connor tu ingat lagi ke misi dia untuk menyelamatkan manusia sejagat daripada ancaman mesin-mesin ini.

Kalau Sarah dengan John Connor terlupa, siapa mahu selamatkan duni dan manusia sejagat ini?

haih...penaaat!!!

2 comments:

apek terror said...

gua call lu pun mesin yg jawap pe cite....

Rembo said...

relax la. aku bukannya customer service pun.

Owh! baru teringat! ilmu aku dah menjadi. Tiru suara perempuan.