Wednesday, June 03, 2009

Lagu sedih gua.

Gua bangun tidur. Awal. Atas sofa. Ruang tamu. Bukan atas katil. Dalam bilik. Dengan buku Bohemian atas dada gua.

Celaka! Padanla sepanjang malam gua mimpi Jim Morrison dan juga membusking sekitar kota Verona. Seronok. Super seronok. Sikit lagi gua orgasme.

Dan sekarang, gua kerja tanpa hati untuk bekerja. Hati untuk bekerja gua dah tinggal di rumah. Yang tinggal hanya hati untuk internet. Internet dan internet. Mungkin sedikit untuk nescaffe dan juga Photoshop.

[,]

Sedap gua tengah layan threadless tiba-tiba suara Thom Yorke menyanyikan lagu Creep muncul dalam playlist gua. Thom Yorke dan juga Creep-nya pada gua adalah umpama Mary Jane kepada Spiderman.

Titik kelemahan. Titik yang menyebabkan gua lemah seketika. Diam. Terpaku atas kerusi biru. Mata memandang luar pejabat sambil fikiran gua melayang-layang entah kemana.

Creep ini pernah gua nyanyikan dengan pelbagai versi. Original ke, sedikit sentuhan hardcore ke, post-hardcore ke. Pernah. Zaman gua belajar dulu-dulu. Dan setiap bait perkataan itu akan menjadi berkesan bila gua dalam euforia kesedihan melampau. Tapi versi original tetap A!

Nak-nak bila gua nyanyi dalam hujan. Gua rasakan seluruh alam berkongsi perasaan yang sama dengan gua. Sama-sama menangis. Sama-sama merintih, "She's running out again."

Sejak dari sepuluh tahun yang lalu, hingga ke hari ini. Entah berapa ramai makwe pernah gua bagi lagu Creep ni. Dalam kaset yang gua dubbing. Itu jam, CD belum glamer. Apatah lagi MP3, langsung belum lahir.

Apalagi yang gua boleh buat selain daripada mengekspresikan diri gua melalui lagu. Tapi, malangnya mereka semua bukan reti menghargai Thom Yorke dan juga Creep.

Biasa-lah, Amy Search pun mengekspresikan rasa kecewanya terhadap Isabella dalam lagu Isabella. Ini kalau ikut cerita Isabella la. Bukan kehidupan sebenar. Kebenaran disebaliknya, gua tak tahu.

Dan sekarang, Creep tetap Creep. Nadanya tetap begitu. Alunan suara Thom Yorke juga tetap macam itu. Dan gua tetap begini. Suka dan tetap sedikit lemah (emo) bila mendengar Creep. Lagu sedih gua.

10 comments:

Alina said...

oh love nescafe. Kafein 65%!

dan love juga thom yorke dan creepnya.

frH said...

lagu creep

hahahhahaha
hahahahhahahahahha
hahahahahhahahahahahhaha
(teringat kisah lama lu)

tuakr lagu lain laa bo .. lady-gaga ke?

iyan said...

lu mmg weirdo!

Rembo said...

alina - something in common.

frh - nk buat camne. tu lagu sedih gua. kalau tak, takde la lagu rasmi untuk sedih gua.

iyan - and lu mmg freak! ha amacam? ha ha ha

Penulis Kami said...

wa tak tau pun lu minat radiohead...dulu kat high school takde bagitau pun...(ceh, asyik cerita pasal highschool jek wa nih...hahahah)

tapi radiohead memang mantap beb!

-neo@obey

Rembo said...

nanti gua tulis cerita high school la sepam. amacam? kisah mandom ke ha ha ha damn!!

S.YanaZ said...

Rambo,
patot laa lately nih entri lu 2/3 mcm...
lu dah jadi tauke gym rupenyaaa...

*relevankah*
ha.ha.

A. H said...

Bro.

kalu Rambo (lu ah tuh) dengan creep (sangat creepy, ok?)

Amy Search dgn Isabella nyo.

Amy Hakim dgn lagu BenCinta nya. wakakakakakakakakaakakakaakaka

chill bro chill.. *winks*

tak rambo ar sdey²

pink_butterfly said...

emo nmpak ...


hihii~

lagu creep ni sounds memorable to u..

Rembo said...

syanaz - mana ada!

amy - mana ada creepy sangat! he he he

pink - emo selalu pun.