Wednesday, October 21, 2009

Enam biji mata.

*percubaan ke 11 untuk buat mata gua sama dengan mata gadis Mesir.

Gua ingat lagi, tahun lepas. Ada seorang kawan, cikgu Bahasa Melayu sekolah swasta belakang pejabat gua, yang selalu jadi rujukan gua tentang kesalahan tatabahasa, yang sekarang gua dengar dah bertunang, cakap pada gua. Jiwa gua halus.

[,]

Malam tadi, gua baru habis mentelaah buku cerita (baca: novel cinta) Ayat-Ayat Cinta. Boleh tahan bergetar jiwa gua baca buku cerita (baca: novel cinta) ini. Ending dia memang cara! Boleh tahan emo gua sekejap. Eh, gua ni kategori lambat ni!! Cilakak.

Malam semalam, gua lari dari tengok Awan Dania. Tapi gua tengok Papadom. Isnin malam pun ramai yang tengok wayang kat Alamanda ini. Boleh tahan sedih juga cerita ini. Gua malas review panjang-panjang.

Gua ulang balik.

Gua ingat lagi, tahun lepas. Ada seorang kawan, cikgu Bahasa Melayu sekolah swasta belakang pejabat gua, yang selalu jadi rujukan gua tentang kesalahan tatabahasa, yang sekarang gua dengar dah bertunang, cakap pada gua. Jiwa gua halus.

4 comments:

ainfazrin said...

Rambo adalah seorang lelaki berjiwa halus yang memiliki sepasang mata yang bundar.

Bo, tatabahasa dalam ayat aku tu betul tak. Check sikit. Hehe.

dewajiwa said...

fuh. intro sudah tukar nampak.
sudah ada bunga. kekeke. jiwa halus ibarat mihun halus. mudah patah tapi kalau direndam dan dimasak style Singapore, memang sedap dimakan. hehe.

itu buku bleh pinjam?
cambest je.

Anonymous said...

Lu tengok wayang dengan siapa sekarang. Adakah dengan teman serumah, ataupun bakal teman sekatil.

Sila jawab dengan jujur. Penting tu.

Rambo said...

ain - bundar dengan buntang sama ke?

dewa - best beb. boleh, tapi tunggu turn.

anon - pelik la soalan lu ni!