Wednesday, April 22, 2009

"I see dumb people." kata Bart Simpson.

Pagi tadi. Gua bangun lambat. Paling lambat dalam sejarah bekerja gua. Apa yang syok sangat gua tidur pun gua tak tahu. Mungkin penat berulang ke Shah Alam untuk majlis tahlil.

Gua lakukan rutin harian gua dengan kadar yang ekspress. Tolak masak air, tolak duduk 7 minit atas toilet bowl, akhirnya gua sempat catch up timing biasa-biasa gua. Lewat dalam 5 minit.

Hampir tiba dipejabat, dalam satu kilometer lebih lagi. Lampu trafik merah. Semua kereta berhenti. Depan gua petak-petak kuning. Gua berhenti. Sebelum petak kuning.

Satu kereta Malaysia buruk hon gua dari belakang. Panjang. Berterusan. Gua panas hati.

"Fuck you old dirty b**tard!!" sambil gua acungkan jari tengah. Tepat. Ketika old dirty b**tard potong gua sebelah kiri.

Kereta Malaysia buruk berhenti depan gua. Old dirty b**tard keluar. Menuju kereta gua. Gua tenang. Orang tak bersalah buat apa nak gelabah. Sambil gua nyalakan Dunhill Light, gua turunkan tingkap.

"What the fuck are you doing?" dia tanya.

"What? Me? Stop before yellow box before I get into it? You have a problem with it?"

"There still have half space in front of you. I am running out of time." dia jawap.

"That's not my fucking problem old man. It's yours. I am doing right things, if you cannot accept my smartness, find your own dumb world." gua jawap sambil senyum-senyum, gelak kecil.

"Son of a b**ch." dia sambil berlalu dengan muka merah padam.

Well, smart people always win. Lambat atau cepat, itu saja.

5 minit lepas tu, gua siap sempat pekena karipap sardin dengan pulut panggang dengan air nescaffe tarik dekat warung makcik CIMB sebelum masuk pejabat. Rileks-rileks. Pengurusan masa itu penting.

8 comments:

Mr Hitler said...

nampak berkesan.

iyan said...

kalau gua da cakap pakai kaki dah..

mynncinonet said...

emo sungguh.. bgus2..:)

mariati83 said...

bo, lain kali ko ckp cam ni,
"hi old man, i igt u dh smpai london lps potong traffic light tu..." hahaha....

frH said...

pehh garangnya abg bo ...
mesti ada awek kat kete sblh sbb u jadik garang .. thehehe ;)

j or ji said...

sebagai pembuli jalanraya,gua kecewa dgn layanan lu terhadap kawan2 gua.

:P

KARKADEWA said...

satu tepukan pujian utk bdk pandai...
**sambil usap2 kepala**

Rambo said...

hitler - mmg berkesan.

iyan - tu guna ada otak beb.

min - hmmm sakit hati.

mariati - that was not so educate. he he he

frh - takde awek2 de.

ji - kira gua pembuli lagi high level dari lu la?

dewa - i know i know