Wednesday, July 23, 2008

Heath Ledger, lu memang A!!

Semalam. Gua punya graf kehidupan yang sangat mendatar sudah sampai ke tahap kritikal. Gua rasa kalau dibiarkan beberapa hari lagi, akan terus merudum tidak akan naik-naik.

Pagi. Gua pergi kerja, naik solid snake gua, macam biasa. Gua ada rasa lain macam dekat sistem kotak gear gua. Susah mahu shift gear pertama dan juga gear reverse. Gua agak-agak ada skru patah lagi. Gua telefon mentor gua. Dia kata minyak gear belum tukar.

Cis! Lantas gua jadi marah.

Petang. Balik kerja. Macam biasa. Tiba-tiba semua meter gua tidak berfungsi. RPM meter, lentok. Speedometer, lentok. Temperature dengan minyak punya meter, lentok juga. Hati panas. Gua agak ini mesti fuse box gua juga.

Cis! Lantas gua jadi hangin.

Dek ke'marah'an, ke'hangin'an dan ke'malar'an hidup gua, gua dengan Tom nekad. Redah Alamanda untuk Dark Knight. Tidak ada booking, tidak ada reservation. Bernasib baik.

Gua perlukan sedikit excitement. Perlukan escapism. Lari sedikit dari graf malar gua. Lari dari kemarahan gua.

Gua malas hendak ulas cerita ini. Lu orang pergi tengok sendiri. Kepada mendiang Heath Ledger, kalau lu dapat Oscar, gua tolong ambilkan boleh? Semoga kau rest in peace!

Pagi ini. solid snake gua semakin parah. Keadaan traffic juga semakin sibuk. Muka gua sudah marah. Muka gua sudah hangin. Tapi, teringat kata-kata Joker, buat gua tidak jadi marah, tidak jadi hangin.

"Why so serious?!"



2 comments:

S.YanaZ said...

Salam Bro.
Mendiang mmg The Joker sejati.
Gua ponn kasik A++.

Rembo said...

hah kan? gua nk tolong amik oscar dia!