Friday, August 08, 2008

Bila cuti sekolah bermula, maka sesi mengoyakkan kocek juga bermula.

Satu malam. Berlokasi di McDonald Taman Equine. Bachelor party atau lebih kepada majlis makan-makan bujang terakhir. Sempena salah seorang penghuni rumah gua yang akan kahwin hujung minggu ini.

Bercerita tentang rumah tangga. Gua. Berada pada meja yang sama, tapi dimensi berlainan. Malas ambil port. Gua masih belum fikir.

Sehingga, Adi bersuara, "korang ambil itu sebagai tunjuk ajar." sambil tangan kanannya menepuk bahu gua dan tangan kirinya menepuk bahu Tom.

Gua dengan Tom sahaja yang masih belum berfikir untuk kahwin. Masih fikir kahwin itu agak melecehkan.

Berbual, masing-masing membicarakan tentang isu ini. Maklumlah, nama pun majlis makan-makan bujang terakhir. Adi dengan perasan debarannya, Din dengan pengalaman 'suami hujung minggu'nya dan Kod dengan pengalaman bakal bapa mertuaku adalah gangster.

Kod, pada awalnya bakal bapa mertuanya kurang menyukainya. Atas sebab yang gua tidak pasti. Akhirnya Kod berbangga dengan kehebatannya menundukkan ego bakal bapa mertuanya yang gangster itu dengan microphone.

Ya, microphone. Sekarang, mereka berdua boleh berkaraoke bersama di hadapan televisyen atau K-Box. Bayangkan, dari tidak suka sehingga boleh berkaraoke bersama. Cinta, lu memang majis!

Hah, kamu-kamu semua. Andai ada perasaan untuk bersuamikan gua nanti, tolong bocorkan rahsia bapa-bapa kamu semua kepada gua. Amacam?

4 comments:

ciKenit said...

owh, sangat emosi bile tepakse hadiri bachelor/bachelorette party.
huhu.
palang! palang! palang! palang!
ngeeeeeee...
^.^v

hehe.
pesanan akhir tu comel jek bunyi.
=))

apek terror said...

haih...tadi awek muke shasha bashir tanye no aku....

fasha sandha sebok duk jeling time aku mkn sate kajang

linda jasmin langgar cermin tgk aku kat baskin robbin..

makwe secret recipe pn same ask for my no...


uish cinta kamu mmg majis....

Ojie said...

pesanan akhir tuh bunyik dia mcm ngelat aje..
hahaha..

Rambo said...

ciki - selalu comel. hehehe

apek - ok.

ojie - ala..korang sume will share ur whole life with ur husband kan? apa salahnya?

hehehe