Thursday, August 21, 2008

Jauh dalam erti kata jarak tidak semesti jauh dalam erti kata 'jarak'.

Sebelum gua turun pergi lunch tadi, hati gua berdebar semacam. Macam ada sesuatu yang kurang elok bakal berlaku. Macam gua akan jumpa sesuatu atau seseorang yang aku sangat benci. Mata kiri gua siap berkedip sendiri berkali-kali.

Dek perut gua kelaparan, gua redah je. Buat tidak tahu itu perasaan. Tapi basic instinct gua tetap bagitahu suruh gua berjaga-jaga.

Gua bulatkan nekad. Pergi makan di warung-tak-berapa-sedap. Sebab member gua hendak makan situ.

Masa ambil nasi dan lauk. Tiada apa. Semua ok. Masa makan. Tiada apa juga. Gua sudah mula rasa curiga dengan basic instinct gua. Relax-relax gua layan Dunhill Lights gua sebatang. Tak puas. Nyala lagi sebatang.

Sambil melayan kepulan asap, gua usaha kiri kanan depan belakang gua. Semua teratur. Tiada wajah atau sesuatu yang buruk. Dua kali gua hembus, gua rasa lain macam. Gua toleh belakang, lantas gua terbatuk. Tersedak asap.

Wajah budak perempuan dalam lingkungan awal dua puluhan yang pernah menyusahkan hidup gua selama beberapa bulan dalam 2 tahun lepas muncul semula. Rambut, parut kecil di pipi kanan dan juga perfume itu gua sangat kenal. Gua pasti itu adalah dia.

Lantas gua campak Dunhill Lights gua, tenyeh guna kaki, jeling sekali. Gua beredar dengan gaya bebas. Dalam hati gua memandang langit. "Kenapa ini yang Kau beri?"

Siapa kata naluri hati itu akan menipu?

12 comments:

ciKenit said...

erk...
ex-gf?
menyusah kan idop rambo?
kill! kill!
die! die!
erk...
=)

eamy said...

hahahaha
cuba tgk sket hari belakang
ada wat sesuatu kah?
karma tuh..

Cik-Gie said...

laaahh..
blah cam tu je ke?

tak rambo la camni!

apek terror said...

makwe tu x penting sangat,the points is nape makan kat warung x sedap?
eiii kalau x de tanda A dari majlis gua x makan kat itu kedai...

Rambo said...

ciki - tu lah. tau dulu gua tikam guna screwdrive.

eamy - dah toleh dah. mana ada. karma lagi.

cikgie - dah tu. nak gua buat camne? tikam?

apek - lu baca tak habis perenggan itu pek.

apek terror said...

gua bace same makan koneto la rambo...

leh tanye perfume ape?

S.YanaZ said...

Gua saspek aweks tuh berparut kecil sbb lu dh pernah cucuh ngan api rokok Dunhill...kan...

Ahh, lu Rambo...Rambo jahit luka dia sendiri tawww!!!Takdak bius2, bro.

:P

biskutrajin said...

sape pulak 2 ek?

Rambo said...

apek - pedulik!

naz - ish xla sampai itu kejam. Gua bukan dayus.

biskut - asu yg tersepit aku pernah lepaskan.

pipiyapong said...

rembo..rembo..,hati kau terlalu keras..

Rambo said...

apa ni king, dah 2 kali lu komen gua ayat sama.

mynn said...

xsangke pandai die wat cerite..cerite tol tau men2 ne huh?
x btaw pon.huuuu