Monday, December 22, 2008

Lu datang jengok gua, lantas demam gua baik.

Akhir-akhir ini. Gua akan terjaga-jaga bila tidur. Macam ada yang kejut gua. Dua tiga kali terjaga. Gua tak pasti. Mungkin kesan daripada ubat batuk yang aku minum sebelum tidur.

Maklumlah, sistem badan baru nak berfungsi dengan normal semula. Selera makan mula datang, hisap rokok mula tak rasa macam asap bakar sampah apek sebelah rumah. Kembali normal.

Malam itu. Malam Jumaat.

"Awak, awak tengok. Rambut ini. Lawa kan saya potong camni? Lawa? Kan?"

" Hmmm...lawa and it's make u look so cute. Macam Liyana Jasmay pun ada." balas gua.

Pelik. Aneh. Kekok.

Budak Kampung Melayu ini, memang suka datang dalam alam maya gua. Dah lama senyap, kemudian datang sekejap-sekejap terus hilang. Tinggalkan sedikit kesan dalam diri gua.

Esoknya, gua terus sihat sejahtera.

,

Gua kekeringan idea menulis akibat penat daripada team building selama dua hari di Klebang, Melaka. Dan kepala gua terus pening fikirkan strategi untuk hidup gua sepanjang tahun depan.

9 comments:

frH said...

budak kampung melayu..?
hurmmmmmmmmmmmmmmmmmm

tom said...

maya je tu bro..bukan real..lu buat bodo je..

or0 said...

uish..

budak majidee name maya?

Rambo said...

frh - ye. dia.

tom - dunia sebenar pun dah appear balik. pecite?

oro - bukan maya. tapi maya.

AkiM said...

jumaat keliwon memang macam tuh selalunya..

Rambo said...

hahaha jumaat keliwon!

S.YanaZ said...

Wehhh...
teruk angau lu nih, beb.
ha.ha.

Rambo said...

ni bukan angau!!!

alif-mikail said...

sihat2 la.. jadi la sakitnye tu.. hahaha