Tuesday, December 02, 2008

Owh my! kenapalah gua teringat sangat zaman ini semula? Mungkin gua sudah sangat bosan.

Sejak malam minggu lepas. Sejak gua curi baju 97-Shiki daripada Talib, gua rasakan ada sesuatu hinggap dalam diri gua. Semangat macam dulu-dulu. Zaman semangat print baju guna dye yang berharga RM 2.50 sebotol. Potong kertas keras buat stensil.

Semangat yang seketika padam.

Walaupun seketika padam. Idea-idea perjuangan masih berbaki dalam lubuk hati gua. Cuma gua tak dapat nak luahkan macam dulu-dulu.

Pagi tadi, gua pergi kerja, Boy Set Fire jadi teman gua. Sana sini jerit. Sana sini pekik. Sana sini sing-a-long. Gua dah bayangkan acara finger pointing sambil sing-a-long.

Rise! Rise! Rise! Rise! Rise! Rise!

,

Sampai petang ini, gua rasa nak mengamuk jika ada yang tak kena. Pantang terasa tertindas. Pantang terasa dipijak. Mesti mahu fight back. Mesti mahu lawan. Mesti mahu tentang. Maklumlah hardcore in my blood.

Rise! Rise! Rise! Rise! Rise! Rise!

Owh padan la. Gua lapar.
Sepatutnya;

Rice!
Rice! Rice! Rice! Rice! Rice!

13 comments:

laki cikgu kimia said...

wah bara perasaan nampak! bulan mengambang ke goku?

Anonymous said...

buas sungguh ko, pantang lapo!!

KARKADEWA said...

myk dah turun lagi weh....
harge rice bile lagi..??
xkn ari2 gua nak mkn megi..

FrH said...

kau period tu .. gaga

Rembo said...

nas - entah la nas. lain macam je gua sekarang ni.

akim - buas ke? tak sangat kot. hehehe

dewa - mana gua tau. gua bukan menteri.

frh - hoih! gile lu kalau gua period.

Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

Peh Boy Sets Fire..

Rembo said...

ni semua salah lu la king!

Jorji said...

mudah aje nak lemahkan jiwa kental hardcore kau ni Bo? kasik nasik aje terus ok.

apek terror said...

macam mane nk komen mulut penuh kentaki...keyboard abih semua nie sory eh...

Rembo said...

jorji - tak la lemah. ok sikit la dari marah marah.

apek - kalo lu ckp pun bukan gua denga hahaha

pjoe said...

gila lama aku tak dengar boy set fire
dulu beli kasetalbum 'after eulogy' (kalau tak silap aku)
and pakai nama boysetfire kat email

Rembo said...

hahaha

gua korek2 cd case gua terjumpa. terus layan.

Si Jambi Darat said...

gua dah nyanyi lau ni ngan inflict..tp malangnya gua lupa lirik..tp pandai cover dengan bg mic kat crowd soh dorang sing a long!licik x gua?