Wednesday, December 24, 2008

Oh My! tinggal seminggu lagi untuk Tahun Baru.

Semua orang sedar 2008 semakin ke penghujung. Semua orang sibuk fikir masa depan. Tahun baru. Tahun 2009. Masing-masing ada azam. Nak itu, nak ini.

Dalam kepala gua, cuma ada tiga perkara. Tiga perkara yang gua perlu tingkatkan. Tiga perkara yang gua rasakan perlu ada. Dari hari Isnin gua fikir. Gua fikir punya fikir, jalan buntu yang gua jumpa setakat ini.

,

Semalam tengah hari. Waktu makan tengah hari. Tiba-tiba rakan sepejabat gua bersuara;

"Jauh no menung? Result appraisal kan dah ok."

"Masa depan." gua jawap dengan serius.

Lelaki. Pendapat gua. Cuma tiga perkara. Duit. Perempuan. Kerjaya.

,

Pagi tadi. Sarapan dengan Kazar-masa-muda. Sedut rokok gua dalam-dalam, hembus.

"Last day kerja tahun ni kan lu hari ni? Mende fikir jauh-jauh sangat?"

"Masa depan." gua jawap dengan serius.

Lelaki. Pendapat gua. Cuma tiga perkara. Duit. Perempuan. Kerjaya.

Dan tiga perkara ini betul-betul bersarang dalam kepala gua sekarang ini. Ah, susah susah sangat, gua tanggalkan, campak tepi LDP jugak ni kang!

4 comments:

chi am said...

duit, perempuan dan kerjaya.. kena kejar tu bo.

AkiM said...

sume yg di pikir tuh ada nnt...tgu saja...

Rajuna said...

senang lu jadi mcm gua bo.
hopeless romantic.

mari buat band emo rock.

Rambo said...

nas - kejar tu perkataan yg tepat ke?

akim - mmg ada. tapi kalau tak cari dpt ke?

juna - hah! cadangan di terima!