Monday, December 01, 2008

Oh Budak! Dah Disember dah?!

Owh, 1 haribulan Disember sudah. Cepat. Memang cepat. Seingat gua, bulan Disember 2007 terasa baru berlalu (klise). Apatah lagi Disember 2005. Saat pertama kali gua pegang microphone depan orang ramai, terkinja-kinja. Sambil rakan sekeliling gua bermacam gaya.

Ok. Gua rindu saat itu.

Tahun lepas. 2007. Saat-saat genting kedudukan gua dalam organisasi kecil syarikat lama gua. Bermacam rumuors, bermacam telaahan. Selesai Tahun Baru Cina, gua pilih untuk menggugurkan kedudukan dua daripada organisasi syarikat.

Ok. Cukup.

Sekarang, gua sudah mula lucutkan satu persatu baju yang ada tulis kenangan pahit. Yang ada rasa manis, gua tinggalkan.

Lucut. Kemas. Simpan.

Gua malas nak pandang belakang sangat dah. Banyak lagi gua kena fikir. Kerjaya gua paling penting. Tanggungjawap gua. Umur....errr...tak payah fikir sangat.

Tinggal 30 hari lagi tahun baru. Tolak cuti yang berkoyan-koyan, tahu tahu nanti jam sudah berdenting dan ada sorakan kuat tahun baru.

The December Drive mengiringi gua sepanjang bulan ini sambil gua berkira-kira, beragak-agak, merancang-rancang untuk tahun depan.

10 comments:

Cik-Gie said...

rancang apa?

babazahra' said...

company lu takde buat program pertukaran cuti ke dengan company gua? yang berkoyan-koyan tu bagi pada gua ok gak tu.

CriticalThinker said...

selamat berazam baru.

karim rambo said...

apsal lu bukak baju jer? sampin ,songkok sumer lu tak bukak ke?hehhehe...anyway...nick kita lebey kurang sama. mungkin itu alasan untuk kita menjadi emo!

AkiM said...

jangan bukak baju beria sangat kang orang cas ko gay plak..

inn said...

hmmm.......

Rambo said...

cikgie - kehidupan.

baba - takde la ba. kot la. nnti gua usul kt MD gua.

nas - azam? nama kuih ke?

karim - hah! ni teori kebetulan ni namanya.

akim - alah...biarla org nk kata. penat gua nk melayan.

inn - hah! kenape inn? lain macam tu. i can sense something with tht hmmmm

KARKADEWA said...

rancangan tv taun dpn da ade senarai...
lu pk la bek2...

Rambo said...

adeh lu ni...

apek terror said...

gua ade plan,amacam?