Wednesday, December 31, 2008

Meh sini sayang. Duduk atas riba gua. Ada benda gua nak cakap.

Sekarang. Lebih kurang 4 jam dari sekarang. Dari saat ini. 2008 akan gua dan semua orang tinggalkan.

Lebih kurang 4 jam dari sekarang. Semua orang akan terpaku melihat jam. Dan mula berkira. Daripada angka 10 hingga 1, lalu menjerit Happy New Year!! Ada bunga api sana sini. Langit malam jadi terang. Itu cerita di ibukota.

Cerita lain tempat? Lain negara?

Lebih kurang 4 jam dari sekarang. Sebuah lembaran baru bagi gua dan semua akan bermula. Mulai esok, gua percaya peratus jualan rokok akan menurun. British American Tobacco akan mengalami kerugian. Mungkin beribu-ribu ringgit. Tapi peratusan akan naik semula bila masuk minggu kedua.

Gua berada di kampung. Gua memilih untuk berada di kampung. Mungkin tiada acara mengira turun. Mungkin tiada bunga api. Biasa-biasa je. Tapi, gua dengar dengar Majlis Perbandaran Batu Pahat ada beli bunga api. Tunggu dan lihat.

Nanti kalau jalan ke bandar Batu Pahat jammed, ada lah tu sesuatu kat Dataran tu. Biasalah, tahun baru. Tak best la kalau tak ada bunga api.

2 comments:

chi am said...

teringat bila ito buat bunga api masa new year.. puluh ribu abis rasanya.. emm.. parit raja memang kenangan manis.. happy new year bo.

Rambo said...

appy nu year nas <---buat2 gaya shuffle.